A BMW M2 joggal tekinthető a bajorok jelenlegi kínálatának egyik legjobb sportautójának, amely méltó alternatívája a Porsche Caymannak vagy a Mercedes-AMG A45 S-nek. Most azonban a Manhart tuningműhely egy olyan M2-t alkotott, amely nemcsak könnyedén maga mögött hagyja a Porsche-t és a Mercedest, de még néhány szupersportautónak is komoly kihívást jelenthet.
A BMW S58-as, dupla turbófeltöltős, 3,0 literes sorhatos motorja alapvetően 480 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le. Bőven elég, mégis a Manhart gondol a maximalistákra: komoly módosításokkal ezt a teljesítményt emelték elképesztő szintre. Karbon szívórendszerrel, rozsdamentes acél kipufogóval és 200-cellás katalizátorral, valamint a Manhart MHtronik teljesítménynövelő modullal a sportgép teljesítménye 718 lóerőre nőtt, a nyomaték pedig lenyűgöző 900 Nm-re emelkedett.
Brutális teljesítmény és fejlesztések
A Manhart egyelőre nem közölt gyorsulási adatokat az autóról, de egy ilyen teljesítményű, kompakt sportautó esetében szinte biztosra vehető, hogy a MH2 700 II valódi fenevad. Meglepő módon a német tuningcég még ennél is extrémebb teljesítménynövelő opciókat kínál az M2-höz, de ezekről kizárólag kérésre adnak információt.
A teljesítmény mellett más fejlesztéseket is kínálnak a csomagban, az autóhoz választható KW sport ültetőrugók, illetve KW Variant 4 állítható lengéscsillapítók, amelyek nemcsak csökkentik a hasmagasságot, de jelentősen javítják az autó kezelhetőségét is. A fékrendszert érintetlenül hagyták, de aki ezt a brutális gépet valóban kihasználná versenypályán, az jobb ha utánanéz az opcióknak.
Izgalmas karbon részletek és belső kiegészítők
A vizuális frissítések szintén lenyűgözőek. Számos karbon elemet kapott az autó, többek között az első lökhárító betéteit, egyedi küszöbidomokat, karbon motorháztetőt, új veséket, egy különleges hátsó diffúzort, valamint egy hatalmas, fix hátsó szárnyat. Az autó külső megjelenését pezsgőszínű dekorációk teszik még látványosabbá.
A belső tér sem maradt érintetlen: a Manhart bukókeretet, üléshuzatokat, karbon díszítőelemeket és Manhart-logós szőnyegeket kínál, amelyekkel a tulaj kitűnhet az M2 tulajdonosok amúgy sem túl szürke, és népes tömegéből.
A Manhart változathoz nem volt szerencsénk, de a jelenlegi BMW M2-est már többször vezettük itt a Vezessnél. Olvasd el az összes tesztünket róla: