Vannak a sportautók, vannak a rendszámozható kvázi-versenyautók, és van a Porsche 911 GT3 RS, amely igazából csak azért kaphat forgalmi engedélyt, hogy gazdája lábon juthasson el vele a legközelebbi versenypályára.
Ehhez a szélsőségesen motorsport-fókuszú 911-eshez készítettek most aerodinamikai- és futóműcsomagot a Porsche fejlesztési központ és a Manthey istálló mérnökei.
Elöl szénszálas merevítőkkel szerelt, hosszan előre nyúló légterelő, valamint a lökhárítóra és a kerékdobra illesztett szárnyacskák fogadnak. A hátsó szárny és a szélesebb, valamint hosszabban hátranyúló diffúzor agresszív élősködőként uralják a fart, a teletárcsás hátsó kerék a légörvényeket küszöböli ki. Ezek az elemek együtt 285 km/óra sebességnél több mint egy tonnával préselik az aszfaltba az autót, miközben a légellenállás nem nőtt.
A hátsó szélvédőt könnyített szénszálas panel váltja ki, rajta a Le Mans-i Porsche 963-astól átemelt függőleges vezérsík (cápauszony) stabilizálja az autót, valamint segíti az elülső hűtőn átáramló levegő eltérítését, nehogy a motor ebből a meleg légáramlatból szívjon levegőt. Ugyanezt a célt szolgálja a tetőn elhelyezett további hat hosszirányú légterelő.
A rugóstagoknál elöl 30, hátul 15 százalékkal növelték a rugórátákat, igazodva a nagy leszorítóerőhöz. A lengéscsillapítók adaptívak, rendkívül gyorsan reagálnak a körülményekre, külön-külön szabályozva a be- és kirugózási fázisban mutatott viselkedést. Normál és sport üzemmódban minden automatikus, de versenypálya (Track) állásban a kormánykeréken elhelyezett tárcsával személyes igényeihez igazíthatja a beállításokat a pilóta.
A fékeket kifejezetten a versenypályán várható igénybevételre tervezték. Fonott fékvezetékek biztosítanak közvetlen pedálérzetet és késlekedés nélküli reakciókat. A Porsche karbon kerámia féktárcsáihoz szintén egyedi fékbetéteket fejlesztett a Manthey.
Eddig a tartalmi változás; az ügyfelek azonban csinosíthatják is az autójukat: Manthey-feliratos karbon küszöbbetét és talajmegvilágító fény, a teletárcsás kerékre ragasztható matricák, többszínű Manthey feliratozás, első és hátsó vonószemek szerepelnek a katalógusban.
A lényeg persze egy 911 GT3 RS esetében nem a látvány, hanem a dinamika. A Manthey és a Porsche emberei két éven át csiszolgatták a csomag képességeit közúton és a Nürburgringen, és bár egyelőre nem futottak mért kört a Zöld Pokolban, a számok azt támasztják alá, hogy komoly előrelépés érhető el a csomaggal.
A Manthey-csomag már rendelhető, az uniós országokban januártól, másutt márciustól lesz elérhető.