Vannak a sportautók, vannak a rendszámozható kvázi-versenyautók, és van a Porsche 911 GT3 RS, amely igazából csak azért kaphat forgalmi engedélyt, hogy gazdája lábon juthasson el vele a legközelebbi versenypályára.

Ehhez a szélsőségesen motorsport-fókuszú 911-eshez készítettek most aerodinamikai- és futóműcsomagot a Porsche fejlesztési központ és a Manthey istálló mérnökei.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 1

Elöl szénszálas merevítőkkel szerelt, hosszan előre nyúló légterelő, valamint a lökhárítóra és a kerékdobra illesztett szárnyacskák fogadnak. A hátsó szárny és a szélesebb, valamint hosszabban hátranyúló diffúzor agresszív élősködőként uralják a fart, a teletárcsás hátsó kerék a légörvényeket küszöböli ki. Ezek az elemek együtt 285 km/óra sebességnél több mint egy tonnával préselik az aszfaltba az autót, miközben a légellenállás nem nőtt.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 33

A hátsó szélvédőt könnyített szénszálas panel váltja ki, rajta a Le Mans-i Porsche 963-astól átemelt függőleges vezérsík (cápauszony) stabilizálja az autót, valamint segíti az elülső hűtőn átáramló levegő eltérítését, nehogy a motor ebből a meleg légáramlatból szívjon levegőt. Ugyanezt a célt szolgálja a tetőn elhelyezett további hat hosszirányú légterelő.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 34

A rugóstagoknál elöl 30, hátul 15 százalékkal növelték a rugórátákat, igazodva a nagy leszorítóerőhöz. A lengéscsillapítók adaptívak, rendkívül gyorsan reagálnak a körülményekre, külön-külön szabályozva a be- és kirugózási fázisban mutatott viselkedést. Normál és sport üzemmódban minden automatikus, de versenypálya (Track) állásban a kormánykeréken elhelyezett tárcsával személyes igényeihez igazíthatja a beállításokat a pilóta.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 35

A fékeket kifejezetten a versenypályán várható igénybevételre tervezték. Fonott fékvezetékek biztosítanak közvetlen pedálérzetet és késlekedés nélküli reakciókat. A Porsche karbon kerámia féktárcsáihoz szintén egyedi fékbetéteket fejlesztett a Manthey.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 36

Eddig a tartalmi változás; az ügyfelek azonban csinosíthatják is az autójukat: Manthey-feliratos karbon küszöbbetét és talajmegvilágító fény, a teletárcsás kerékre ragasztható matricák, többszínű Manthey feliratozás, első és hátsó vonószemek szerepelnek a katalógusban.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 37

A lényeg persze egy 911 GT3 RS esetében nem a látvány, hanem a dinamika. A Manthey és a Porsche emberei két éven át csiszolgatták a csomag képességeit közúton és a Nürburgringen, és bár egyelőre nem futottak mért kört a Zöld Pokolban, a számok azt támasztják alá, hogy komoly előrelépés érhető el a csomaggal.

Még extrémebb lehet a legdurvább Porsche 38

A Manthey-csomag  már rendelhető, az uniós országokban januártól, másutt márciustól lesz elérhető.