Kettő bejelentést tett a Defender: 2025-től a Dakar-rali hivatalos autóipari partnereként segíti a terepverseny lebonyolítását, 2026-tól pedig gyári csapatot indít, amire – ki gondolta volna – még soha nem volt példa.
Ez utóbbiról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy az a James Barclay fogja igazgatni a csapatot, aki a legutóbbi szezonban győzelemre vitte a Jaguar Formula-E istállóját.
A 2025 januárjában rajtoló, negyvenhetedik Dakaron is ott lesz egyébként hivatalos minőségben a Defender, ám csak mint flottapartner: ők adják a szervezők és az újságírók szállítására szolgáló autókat, valamint fejlesztenek speciális recce, azaz felderítő autókat is, amelyekkel már a későbbi Dakarok lehetséges útvonalait fogják feltérképezni a szervezők.
Ha a Defender (korábban Land Rover Defender) nem is vett részt eddig hivatalos gyári csapattal a Dakaron, a Range Rover harmincnégy szakaszgyőzelmet és két abszolút elsőséget (1979, 1981) tudhat magáénak, ezeket azonban privát indulók érték el.
Habár a Defender most először indul hivatalosan a Dakaron, a márka számára nem ismeretlen a tereprali világa. Idén februárban mutatták be a Defender márkakupa legújabb versenyautóját (képeinken), amelyet egy Defender 90-esből fejlesztett ki a cég régi motorsport-partnere, a Bowler.