Magyarországon a kilométeróra-manipuláció lényegesen gyakoribb, amikor egy autó átlépi a 200 ezer kilométeres határt. A carVertical adatai szerint a 200-250 ezer kilométer közötti futásteljesítményű autók 7,1 százalékánál derült ki, hogy módosították a kilométerórát. Ebben a tartományban több mint háromszor nagyobb az esélye annak, hogy visszatekert kilométerórájú autót vásárolunk, mint alacsony futásteljesítményű (0–50 ezer km) autók esetében.

Az 50-100 ezer kilométer közötti futásteljesítményű autóknál a kilométeróra-módosítások aránya csak kismértékű emelkedést mutat a 0-50 ezer kilométert megtett autókéhoz képest: 2,2 százalékról 2,6 százalékra nő. A manipulációk aránya 100-150 ezer kilométer között 3,3 százalék, míg a 150-200 ezer kilométer közötti futásteljesítményű járműveknél 4,5 százalék. A 250 ezer kilométeres határ átlépése után az arány már 10,2 százalék.

A tendencia a továbbiakban is erőteljes növekedést mutat: a kilométeróra-manipulációk aránya a 300-350 ezer kilométert megtett járműveknél 12,4 százalék, míg a 350-400 ezer kilométert futott autóknál 19,3 százalékra emelkedik. A vizsgált járművek között a félmillió kilométert meghaladó futásteljesítményű autók esetében az arány több mint másfélszeresére nőtt (30,7%), ami azt jelzi, hogy ebben a futásteljesítmény-tartományban hozzávetőleg minden harmadik autó visszatekert kilométerórával kerülhet a piacra.

A használtautó-piac megtisztulása lassan megy, továbbra is nagyon elterjedtek a különféle átverések. Összeszedték a leggyakoribb csapdákat, amikbe jobb, ha nem sétálsz bele: