Sokaknak ez a típus még eleven emlék, de idővel történelmi darab lesz belőle, és öröm, hogy ilyen állapotban őrzik meg a Közlekedési Múzeumban.

„Csúcsfelszereltségű, gyári állapotú, kevesebb mint 30 000 km-t futott Ford Escort Ghia gépjárművet kapott ajándékba a Közlekedési Múzeum! Köszönjük Herceg János és családja nagyvonalú felajánlását! A jármű fényezése, motor- és utastéri elemei, dísztárcsái mind eredeti gyári állapotúak. Csúcsfelszereltsége – külső krómozott kiegészítői, egyedi dísztárcsái, logói, fahatású utastéri burkolati elemei, bőrkárpitozása, valamint tetőablaka – még különlegesebbé teszik az 1998-as immáron műtárgyat” – írja a múzeum Facebook oldala

Féltve őrzött családi kincs került a Közlekedési Múzeumba 1

A típus kis családi autóként 1968-tól 2002-ig volt elérhető a Ford kínálatában, az 1990-es végéig az európai alsó középkategóriás autók piacának domináns résztvevője. 1998-ben érkezett utódja a Focus, ezzel párhuzamosan furgon változatként maradt a kínálatban az Escort. A gyűjteménybe került darab a hatodik és egyben az utolsó generáció tagja. Ez a sorozat 1995 januárjában jelent meg, és nagyrészt az előző változatra épült.

Féltve őrzött családi kincs került a Közlekedési Múzeumba 2

Az új modellre új motorháztető, fényszórók, első sárvédők, külső visszapillantó tükrök, négyféle új hűtőrács és új kilincsek kerültek. A belsőtér is megújult, mivel az 1990-ben bemutatott ötödik generáció belsejét sok kritika érte az olcsó hatású műanyagok miatt. Az új Escort belseje minőségibb és versenyképesebb lett, de ezzel együtt a kocsi műszaki alapjai már ötévesek voltak, miközben a rivális modellek teljesen megújultak vagy készültek a megújulásra.