Bár tavaly Max Verstappen saját eredményei is elégnek bizonyultak volna ahhoz, hogy a Red Bull Racing az élen végezzen a konstruktőri versenyben, Sergio Perez – ha keservesen, komoly ponthátrányban is – az egyéniben hozta a 2. helyet. Ezzel a csapat történetében első ízben végeztek pilótái az első két helyen a bajnokságban.

A mexikói idén sem kezdett rosszul, de igen hamar lejtőre került, a szezon nagy részében alig járult hozzá az alakulat eredményeihez – az erősödő McLarennel, Ferrarival (időnként Mercedesszel) ellentétben a Red Bull „egyautós” csapatként küzdött a csapatbajnokságban.

Ennek köszönhető, hogy több mint 40 év után az egyéni bajnok, azaz Verstappen a konstruktőriben mindössze 3. helyen álló csapattól került ki – 1983-ban a holland „apósa”, Nelson Piquet produkált hasonlót a Brabhammel.

A visszaesés több tíz milliós mínuszként jelentkezik majd a szezon végén, amikor az F1 bevételeit osztják szét a résztvevők között, ami logikusan a csapattagoknak járó év végi bónuszban is jelentkezik majd.

„A bónuszaik 40%-a odalett, ami komoly pénz a fizetési lista alsó végén lévők számára. Pénzügyi szempontból 40% nagyon sok – egyesek például nem küldhetik majd a gyerekeiket jobb iskolába azért, mert a konstruktőriben a 3. helyre csúsztak. Vajon örülnek-e ezek az emberek, ez a nagyjából ezer ember, hogy a prémium 40%-a elúszott, mert valaki nem teljesített?!” – magyarázta a veterán F1-es szakújságíró, Joe Saward a Missed Apex F1 YouTube-csatornán.

Ami a pontos összegeket illeti, természetesen csak konkrétan a Red Bull Racing tagjai tudnának nyilatkozni, ám azt illetően, hogy ki is lehet a felelős, a pontszámok önmagukért beszélnek: Perez a mezőny legpocsékabb teljesítményét nyújtotta az eddigi 22 forduló alatt, csapattársához viszonyítva ő hozta a legkevesebbet, még az astonos Lance Strollt is alulmúlta.

Az idény közben állandó versenyzőt cserélő Williamst és VCARB-ot, valamint a végig nullázó Saubert nem számítva így fest az állás:

Csapat A kevesebb pontot hozó pilóta A pilóta szerzett pontjai A csapateredményhez való hozzájárulás aránya
McLaren Oscar Piastri 268 44,1%
Ferrari Carlos Sainz 259 44,3%
Red Bull Sergio Perez 152 27,4%
Mercedes Lewis Hamilton 208 48,9%
Aston Martin Lance Stroll 24 27,9%
Haas Kevin Magnussen 14 28%
Alpine Esteban Ocon 23 46,9%

Bár hálásak biztosan nem lesznek érte Pereznek, a konstruktőri visszaesésnek azért van pozitív hozadéka is a Red Bull Racing számára: a csapat a rosszabb helyezésnek köszönhetően több időt tölthet majd a szélcsatornás és számítógépes áramlástani szimulációkkal (CFD), amire nagy szükségük is van a félresiklott fejlesztések javítása, valamint a 2026-os felkészülés tekintetében.