2019-ben tért vissza, és folyamatos fejlesztésekkel tartotta magát a figyelem középpontjában a Toyota Supra (illetve most már GR Supra). Kisebb motor, kézi váltó, átdolgozott fékrendszer került a portfólióba, most viszont mindennek vége: hat év után véget ér a mese, a GR Supra távozik a Toyota modellkínálatából. Hogy lesz-e utód, egyelőre nem tudni, mindenesetre a végére még jó néhány érdemi ötletet tartogattak.

A két limitált búcsúszéria közül az egyiket alább ismerheted meg, a másikról pedig ide kattintva olvashatsz.

GR Supra A90 Final Edition

A Final Edition hallatán luxuskivitelre asszociálnánk, de nem: a széria a GT4 versenyautó által ihletett megoldásoktól lett nagyon, nagyon sportos.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 1

Kezdetnek ott a nem elhanyagolható mértékű motortuning. Az eddig 340 lóerős motor csúcsteljesítményét 435 lóerőre emelik, a maximális forgatónyomaték 500 helyett 570 Nm. Ezzel párhuzamosan a sebességhatárolást is feloldották, így a végsebesség 250-ről 270 km/órára nő. A Supra GT4 versenyautó hozadéka az érces hangú Akrapovič titán hangtompító.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 19

A futóművet szintén a GR Supra GT4 versenyautónál alkalmazott állítható (kirugózás 16, berugózás 12 fokozatban) KW lengéscsillapítóval szerelték fel, mindkét tengelyen módosították a kerékdőlési szöget, és úgy optimalizálták az aktív differenciálmű vezérlését, hogy csökkentsék az alulkormányozottsági hajlamot.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 20

A szervokormány hangolásának egyedi módosításával pontosabbá tették a kormányzást, a karosszéria merevségét a csomagtartóban elhelyezett rugótorony-kitámasztással, a hátsó segédvázat merevítő alumínium rögzítőelemekkel (pont, mint a GR Supra GT4 versenyautóban), valamint keményebb kanyarstabilizátorokkal növelték.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 21

A 10 mm-rel szélesebb Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat TGR logóval díszített, kis tömegű keréktárcsákra szerelték, elöl 19, hátul 20 colos méretben. Elöl 19 colos Brembo tárcsák és speciális, nagy súrlódású betétek emésztik fel a mozgási energiát, az acélfonatú fékcsövek pontos adagolhatóságot biztosítanak.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 22

Az intenzív kanyarvételekre felkészülve úgy módosították az olajteknő kialakítását, hogy biztosítsák a mindenkori egyenletes kenést, a hűtési teljesítményt erősebb ventilátorral és extra radiátorral fokozták, a differenciálmű házán megnövelték a hűtőbordák méretét.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 23

Az A90 Final Edition egyedi matt fekete fényezése önmagában is figyelemre méltó volna, de a tervezők szélcsatornában fejlesztett aerodinamikai elemeket is felszereltek, ismét csak a GR Supra GT4 program tapasztalatait hasznosítva. Szénszálas első splitter, oldalt elhelyezett szárnyacskák, valamint hattyúnyakkonzolra szerelt szénszálas hátsó szárny ad extra leszorítóerőt. A motorházfedélbe szénszálas légbevezető csatornát vágtak, ami igény szerint szabadon hagyható, vagy egy betéttel elzárható.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 24

Az utastérben szénszálas vázú, a vezető oldalán piros, az utasén fekete párnázatú Recaro kagylóüléseket helyeztek el, a kényelmet Alcantara kárpitozás javítja. A biztonsági övek szintén pirosak, a küszöböket exkluzív karbonbetétek díszítik, az utastér számos pontját Alcantara borítja, beleértve a kormánykereket is.

Közúti versenyautóval nyugdíjazzák a Toyota Suprát 25

A GR Supra A90 Final Edition mindössze 300 példányban készül, és ez nem csak Európára, hanem az egész világra vonatkozik. A megrendeléseket 2025 januárjától fogadja a Toyota Europe.