Karmann: a név sok BMW-rajongó számára ismerős lehet. Nyisd ki egy E9 ajtaját, és az ajtózsanér melletti előrészen találni fogsz egy táblát, amelyen az áll: „Karmann Karosserie”. Ez a német karosszériaépítő számos autógyártó és egyedi modell sikeréhez járult hozzá, köztük olyan legendákhoz is, mint a Porsche 356, 911, 914, valamint a korai BMW 6-os sorozat, több fontos Volkswagen modell, például a Bogár és a Karmann Ghia (nyilván), valamint modernebb modellek, mint a Golf, Corrado és Scirocco. Legutoljára a Chrysler Crossfire gyártásában vett részt a cég, mielőtt 2010-ben megszűnt volna.
A BMW és a Karmann közötti együttműködés szülte a K2 koncepcióautót, amely körülbelül 1998-ra datálható. Könnyen megbocsátható, ha még soha nem hallottál a Karmann K2-ről, hiszen mára a koncepció csak egy lábjegyzet a BMW történetében, és gyakorlatilag semmilyen részletes információ nem érhető el róla online.
De mi is ez pontosan?
Első pillantásra úgy tűnik, hogy az E36 rövidebb, kétajtós Compact verziója az Egyesült Államokban 318ti néven ismert modell lehetett az alapja. A cél egy egészen sokféle felhasználási módra alkalmas, élvezetesen vezethető kompakt autó volt. A hátsó üléssorok helyén rakteret találunk a K2 névre keresztelt autóban, így mindössze ketten utazhatnak benne. Cserébe viszont a raktér lehet nyitott és zárt is, sőt akár kabrióként is használható a 3-as Compact.
Nagy felbontású képeket nem találtunk, de a dizájn világos: a hátsó ülések vagy egy nagyobb szőnyegborítású csomagtér helyett a Karmann K2 egy jelentős méretű platót kínál, amely klasszikus lenyitható hátsó ajtóval van ellátva, ami kiterjeszti a raktér méretét, akárcsak egy valódi pick-up esetében.
A nagy hátsó üvegpanel nem az egyetlen mozgatható elem, a teljes tetőpanel (amely tárolja a hátsó üveget) szintén eltolható, le a plató fedeleként, így nyitott kabrióvá alakul a furcsa koncepció, a tető pedig biztonságosan lefedi a szállított rakományt.
A Karmann K2 más érdekességeket is felvonultat, például az M aerodinamikus tükröket, amelyek az M3 társmodellről származnak, valamint az M3 keréktárcsa dizájnjának egy változatát. A merész elképzelésből végül annyira nem lett semmi, hogy a különféle technológiákat sem láthatjuk viszont egyik szériamodellben sem.