Jean Todt langyosvíz-jellegű elnöksége után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) élére került Mohammed bin Szulajm sokkal aktívabb, közvetlenebb, de emiatt sokkal ellentmondásosabb szerepet is vállal a szervezet autósportos „csúcsterméke”, a Forma-1 igazgatásában.
Az egykori raliversenyző több intézkedésével, szándékával felbosszantotta már az F1-et, az utóbbi időben a káromkodás elleni hadjárata, valamint az FIA-nál történt váratlan személycserék, elbocsátások (versenyigazgató, a versenyfelügyelők elnöke) miatt néznek rá rossz szemmel.
A pilóták nemrégiben a káromkodás kapcsán nyílt levelet is írtak neki, melyben rámutattak, hogy felnőtt emberként nem szeretik, ha megmondják nekik, mit mondhatnak, emellett hangsúlyozták, szeretnék világosan látni, hova is mennek a pénzbírságaikból ment összegek.
Szulajm a katari hétvégén az Autosportnak adott interjút, melyben gyakorlatilag azt üzente az F1-es versenyzőknek, hogy fogják be.
„Már bocsánat, de ehhez semmi közük. Én magam is versenyző vagyok, tisztelem a pilótákat, de ők csak koncentráljanak arra, amiben a legjobbak, a versenyzésre” – kezdte. „De rendben, akarják tudni, mennyi pénzt tettünk az alsóbb versenyszériákba? Megmondom: 10,3 milliót fektettünk a belépőszintre tavaly. Ez sok pénz. 2024-ben eddig 10 milliót. Gokartozásra” – szögezte le.
A személycserék, kirúgások, önkéntes távozások kapcsán szintén dacosan nyilatkozott az elnök: „Ez a mi ügyünk. Azt tesszük, ami az FIA számára a legjobb. Másoknak igazán semmi köze ahhoz, mit teszünk. A lényeg a végeredmény.”
A további kérdésre, miszerint a versenyzők kíváncsiak lennének például arra, miért küldték el hirtelen az addigi versenyigazgatót, Niels Wittichet, Szulajm így reagált:
„Tényleg meg kell mondanunk nekik? Amikor valamelyik csapatnál változás van, ők megindokolják nekünk? Nem. Nem is kell. Megvannak a magunk előírásai, azokat követjük, nem tartozunk másnak beszámolással, ez ilyen egyszerű.”
Az elnök hozzátette még, hogy ő maga nem is foglalkozik a sajtó reakcióival, őt az FIA vezetésére választották meg, és azon dolgozik, hogy „rendbe tegye” a szervezetet, véleménye szerint nincs „káosz”, „széthullás”, ő maga nem sértett semmilyen előírást, a távozások mellett pedig tavaly 64, idén eddig 92 új alkalmazottat vett fel a felügyelőszervezet, ezért Szulajm „bizakodó” az FIA jövőjét illetően.
Az elnök mandátuma 2025 végén jár le.