Max Verstappen rögtön a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj rajtjánál incidensbe keveredett: a négyszeres világbajnok az első kanyar belső ívén igyekezett bebújni a mclarenes Oscapr Piastri mellé, a hely nem volt elég, mindketten megpördültek – az ausztrál egészen a mezőny végére esett vissza.

A versenyfelügyelők a rajtnál, az első körön bekövetkező incidensek esetében általában elnézőbbek, most viszont egyértelműen a Red Bull pilótáját látták felelősnek a történtekért, így a baleset okozásáért 10 másodperces időbüntetést szabtak ki rá.

A csapat jó ideig titkolta is Verstappen előtt az ítéletet, ám miután megmondták neki, majd le is töltötte azt a bokszkiállásánál, a csapatrádión egyértelműen jelezte „egyet nem értését”. „Kaphatnánk inkább 20 másodpercet?!” – kérdezte gunyorosan. „Hülye idióták” – véleményezte a stewardokat.

A holland korábban már bajba keveredett a szabadszájúsága miatt, egy szingapúri trágárság miatt közhasznú munkával büntették, melyet a napokban tölt le – megvolt az esély arra, hogy a kirohanás miatt is előveszik majd a versenyzőt.

A Motorsport.com azt írja, Verstappen ezt megúszta, a szakoldalnak az FIA megerősítette, hogy végül hivatalos vizsgálat sem indult a konkrétan a felügyelőszervezet tisztviselőit célzó, sértő megjegyzés ügyében.

Tegyük hozzá, az FIA-nak lett volna alapja az eljárásra, a szabályok szerint a szervezet tagjait érő verbális támadások büntethetők, ahogy a Forma-1 jó hírének sérülése is szankciónálható – úgy tűnik, az év végén, néhány nappal a díjkiosztó gála előtt már nem akartak újabb balhét, más kérdés, hogy így újra felmerül a következetesség kérdése.

Emlékezetes, hogy a 2016-os Mexikói Nagydíjon az akkor ferraris Sebastian Vettel is élesen kikelt a versenyigazgató Charlie Whiting, valamint a versenyfelügyelők ellen, a rádiózásra sokan fel is kapták a fejüket, a kizárás lehetőségéről is hallani lehetett, a német pedig csak úgy úszta meg az eljárást, hogy az akkori FIA-elnöknek, Jean Todtank írt levelében töredelmesen bocsánatot kért a helytelen viselkedés miatt.