A közlekedés szerteágazó szabályrendszerét a legtöbb autós rutinból alkalmazza. Ezért ha egy ritkábban előforduló szabály betartását vizsgálják, akkor garantált a hibázók, szabálytalankodók komoly száma. 

Ez fontos jelzés a közlekedésszervezéssel foglalkozó szakembereknek, a magas számok mutatják, hogy valahogy hatékonyabbá kell tenni a rendszert ezen a ponton. Erre mutatott rá egy német vizsgálat, egy szúrópróbaszerű ellenőrzés. A német hatóságok azt vizsgálták, hányan reagálnak az autópályákon, digitális táblákon vörös X-szel jelölt lezárt sávokra. 

Az A3-as autópálya közelében Frankfurt térségében végzett akció során megdöbbentően magas számú közlekedési szabálysértésre derült fény.

Mindössze 72 perc alatt összesen 1325 autóvezetőt mértek be, akik figyelmen kívül hagyták az autópályán az elektronikus kijelzőtáblákon megjelenő vörös X jelzést, és továbbra is egy lezárt forgalmi sávban haladtak.

Az akció egy napközbeni építési munkálatok miatt lezárt útszakaszon zajlott az A3-as autópályán. A lezárást a Német Közlekedési Központ aktiválta az érintett szakaszon. „A vörös X megjelenítésével az elektronikus kijelzőtáblák a közlekedők számára egyértelműen azt jelzik, hogy az adott sávon tilos továbbhaladni, ez hasonló ahhoz, mint amikor a jelzőlámpa pirosat mutat” – magyarázta a rendőrség. Ez a speciális közlekedési jelzés tehát egyértelműen arra figyelmezteti az autósokat, hogy az adott sáv már nem használható.

Azok a sofőrök, akik ennek ellenére továbbhaladnak a lezárt sávban, nem csak a szabályokat szegik meg, hanem komoly veszélyt jelentenek az építőmunkásokra, a mentőegységekre és más közlekedőkre, akiknek elengedhetetlen a lezárt forgalmi sávok szabadon hagyása.

Az elfogott sofőrök számára a közlekedési jel figyelmen kívül hagyása jelentős következményekkel jár. A szabályszegőket 90 eurós pénzbírsággal és büntetőponttal is szankcionálják. Ha valaki veszélyhelyzetet idéz elő azzal, hogy nem tartja be a vörös X jelzést, a pénzbírság magasabb lehet (akár 240 euróig terjedhet), és vezetési tilalmat is kiszabhatnak.