A többéves várakozás után 2023 végén piacra dobott Tesla Cybertruck szinte csak az Egyesült Államokban elérhető, igazi rétegmodell, egy furcsaság a globális piacon. Mégis annyi drámát, furcsaságot termel, hogy mindig betör a napi hírek fősodrába. Pokoli gyorsulása, rendhagyó formaterve és fényezés nélküli, „rozsdamentes” acélból készült karosszériája már eleve komoly muníciót adtak a tartalomgyártóknak, de ezek mellé még egy jó adag negatív botrány is került a kosárba.
A rozsdamentes karosszérián alig pár hónap elteltével megjelent a korrózió az elektromos pick-up karosszériáján – emiatt tömegével kezdtek el panaszkodni a tulajdonosok. Emellett volt, akit meglepetésként ért, hogy a 3,1 tonnás, összkerékhajtású, 845 lóerős kivitel gyorsan elnyalja a gumikat, de akadt olyan darab, ami a szalonból kigurulva hibásodott meg és robbant le.
A lista hosszú, és most újabb tétellel bővült: most állítólagos kátyú vagy méretes ugratás okozott akkora kárt a típusban, hogy a javítás végül 13,2 millió forintos számlát eredményezett.
Egy Redditre is felkerült Facebook-bejegyzésben a névtelen Cybertruck-rajongó megosztotta a sérülésekről készült képeket, valamint a teljes javítási számlát, amely adóval együtt 34 013 dollárra rúgott (13,2 millió forint).
„Végre visszakaptam a teherautómat majdnem négy hónap után” – írta. „Alaposan dolgoztak, és sokkal több dolgot kellett kicserélni, mint azt eredetileg gondoltuk.”
Ez jóval több kárt jelent, mint amit egy tipikus, mély kátyú ütése okozna egy elvileg strapabíró pick-up esetében – az ilyen típusú járművek általában a legellenállóbbak közé tartoznak az utakon.
Mekkora lehetett ez a kátyú?
A kérdés sokakban felmerült, mert ilyen kárt mezei kráter nem okoz, ehhez becsapódás kell, a leírt sérülések alapján mindenképp.
„A hátsó futómű tartóelemei eltörtek és átszakították az alvázat, így a teljes hátsó alvázat ki kellett cserélni” – magyarázta. „Elöl és hátul is cserélni kellett a kormányművet (a Cybetruck hátsó tengelye is fordul), a teljes felfüggesztést, az első és hátsó lökhárítókat, a légrugórendszert és a plató elemeit, csak hogy néhány dolgot említsek.”
Néhány Reddit-felhasználó nyíltan megkérdőjelezte, hogy egy kátyú valóban ilyen mértékű károkat okozhatna egy teherautónál, akár hagyományos alvázas kivitelről, akár az alumíniumöntvényekre épülő Tesla konstrukciójáról van szó.
Egy hozzászóló azt állította (bár bizonyítékot nem mellékelt), hogy a tulajdonos augusztusban arról posztolt, hogy a kár akkor keletkezett, amikor 6,7 méter távolságra „ugratott” a teherautóval. Ezt erősíti a tény, hogy a tulaj a tetemes javítási költség ellenére elégedett a típussal.
„Ez nem kritika a teherautó tartósságával kapcsolatban. Lenyűgöző, milyen erős és mire képes ez a jármű” – állította egy hozzászólásban.