Újraindítottuk a Vezess Értékbecslőt, mostantól Juhász Attila, az Autó Kommandó vezetője segíti szakértelmével a videós használtautó-átvizsgálásokat. Ezúttal egy második generációs, az erre fogékonyak körében 1P kódjeléről ismert SEAT Leon állt emelőre egy köztudottan problémás motorral.

Mit mutat a 240 ezer kilométeres autóban a downsizing, a turbófeltöltéses hengerűrtartalom-csökkentés számos hátrányát hordozó négyhengeres? A videóban szó lesz az 1,4 TSI kockázatairól, de előnyeiről és érdemeiről is. A 125 lóerős turbómotor ebben a használt SEAT Leonban is megmutatta, hogy takarékos, erős, halkan és finoman járó gép.

Alább áttekintésünk a második generációs használt SEAT Leonról

Röviden: SEAT Leon 1P

Mettől-meddig: 2005-2012
Modellfrissítés: 2009 tavasz
Testvérmodell: Audi A3 8P, Škoda Octavia II 1Z, VW Golf V 1K, SEAT Altea és Toledo
Motorok: 1197-1984 cm3, 85-265 LE
Ársáv: kb. 0,9-4,8 millió Ft
Ajánlott motorok: 1,4 16V, 1,6; 1,6 CR TDI, 1,9 PD TDI, 2,0 CR TDI
Helyette: Audi A3, FIAT Bravo 198, Ford Focus II, Mazda3 (BK), Renault Mégane III

Gyakoribb hibalehetőségek

Vezérműlánc-megnyúlás és láncátugrás a TSI-ken
Üzemanyag-szivattyú hajtása a TSI-ken
Hengerfejtömítés: 1,4 16V
Olajfogyasztás: TSI-k, részben 1,6 16V
DSG-mechatronika
Hűtőventilátor
Kézi váltó ikercsapágya (1,6)
Szelepkokszosodás (TSI-k)
Csomagtérnyitó kilincs

A népszerű motorok valós átlagfogyasztása, liter/100 km

Főbb benzinesek
1,4 16V (85 LE) – 7,6
1,6 8V (102 LE) – 8,0
1.2 TSI (105 LE) – 6,8
1,4 TSI (125 LE) – 7,3
1,8 TSI (160 LE) – 8,2
2,0 TSI (185-200 LE) – 9,8
2,0 TSI Cupra (240-265 LE) – 9,5

Főbb dízelek
1,9 PD TDI (105 LE) – 5,9
1,6 TDI (105 LE) – 6,0
2,0 TDI (PD és CR, 140 LE) – 6,4
2,0 TDI (PD és CR, 170 LE) – 6,7

Forrás: Spritmonitor.de