Az új technológiák mindig egy kicsit sokkszerűen hatnak. 1903-ban például, amikor bemutatták Charlie Chaplin filmjét, A nagy vonatrablást, akkor a vásznon közeledő vonat láttán kiszaladtak az emberek a moziból. A mozgókép akkor még merőben új volt. Ezért váltott ki ilyen hatást, de példaként lehetne említeni még H.G.Orson Welles rádiójátékát, a Világok harcát (amiből aztán film is lett), amely egy UFO-apokalipszisről szól. Annyira valóságosan sikerült, hogy az emberek megijedtek tőle.

Egy alkotó szereti, ha a műve minél több emberhez eljut, nincs ez másképpen a reklámmal sem. Manapság a világvárosokban lépten-nyomon olyan meglepő digitális megoldások láthatók, amelyek a járókelők figyelmét szeretnék megnyerni. Ezek egyáltalán nem annyira sokkolóak, mint a fent említett példák, sokkal inkább interakcióra, megállásra ösztönzik az embereket.

A napokban Budapest is feliratkozott a legújabb hirdetési megoldásokat használó városok listájára. A Határ úti metrómegállónál lévő Shopmark (korábban Europark) ugyanis olyan monumentális, animált reklámfelületet kapott, amit nem nehéz észrevenni. Ezen, teljesen valósághű módon egy vadonatúj Renault Master jelenik meg és látványosan beparkol az épület homlokzatán megjelenő parkolóhelyre.

A 3D-s optikai illúziót használó, két egymásra merőleges LED-felületet kihasználó kültéri animációs megoldást kifejezetten a Shopmark kültéri digitális felületére optimalizálták. Ezt a hirdetési formát itthon még kevés márka használta ki, így ez az első ilyen DOOH formátumot használó autós reklám Magyarországon” – olvasható az RN Hungary Zrt. közleményében.

Az általunk is tesztelt Renault Mastert szeptemberben választották meg a „2025-ös Év Nemzetközi Furgonjának”. Ez már a negyedig generációs változat, amelyet a francia gyártó gyakran az Aerovan névvel illet, mivel tervezésében központi szerepet kapott a minél jobb aerodinamikai teljesítmény, a gazdaságosabb üzemeltetés érdekében.

„Nemzetközi szinten is kiemelt figyelmet kapott a hazánkban fejlesztett koncepció, így elképzelhető, hogy a későbbiekben több országban is látható lesz ez a megjelenés” – jegyezte meg a szokatlan megoldással kapcsolatban Horváth Bence, a RN Hungary kommunikációs és PR igazgatója.