A legfelsőbb luxust képviselő gyártók ismérve a nagyvonalú, pazar kiszolgálás, ami néha ingyenes kedvességekben nyilvánul meg. Elvégre, ha valaki hajlandó volt forintban akár milliárdos összeget is otthagyni egy Bugattiért, akkor megérdemel némi figyelmességet.

Ezt tapasztalhatta meg egy szinte minden porcikáját tekintve egyedi Bugatti Chiron szerencsés tulajdonosa, akinek a gyár egy kizárólag neki tervezett 3D-nyomtatással készült pohártartót küld ajándékba. 

Meglepetést kapott karácsonyra a milliárdos ügyfél a luxusgyártótól 1

fotó: Frank Heyl / Instagram

 A Chiron a hiperautók luxusának netovábbja, ennek ellenére gyárilag nem szerelték fel pohártartóval. Egy amerikai tulajdonos Shannon Ralston – akinek Instagram-oldalán több egyedi Chiron Super Sportot is láthatunk menet közben – véletlenül egy ragacsos italt borított ki az ajtóban található nyitott tárolórekeszbe. Ebből született az ötlet, hogy ideje lenne egy valódi pohártartót kérni a gyártótól.

Meglepetést kapott karácsonyra a milliárdos ügyfél a luxusgyártótól 2

Egyedi, névre szóló darabot gyárt neki a Bugatti Fotó: Frank Heyl / Instagram

A Bugatti formatervezési igazgatója, Frank Heyl egy Instagram-videóban választolt, és közölte a gyártó hivatalos álláspontját az ügyben. Röviden: megcsinálják! A videón egy digitális konfigurátoron keresztül láthatjuk az autó teljes modelljét, valamint a belterét, benne a friss fejlesztésű kiegészítővel.

Meglepetést kapott karácsonyra a milliárdos ügyfél a luxusgyártótól 3

A Chiron belterének tervezése során nem gondoltak pohártartókra

A pohártartó szerszámok nélkül, beszerelhető, tökéletesen illeszkedik a meglévő rekeszbe. Két külön italtartó-résszel rendelkezik: egy nagyobbal például vizespalackoknak, és egy kisebbel, mondjuk energiaitalos dobozok számára. Természetesen az alkatrész személyre szabott felirattal is ellátták – a tulajdonos nevével díszítve lett kész a 3D-modell, pont időben a karácsonyi ünnepek előtt.

Mivel a tulaj ezt a kommentje alapján elfogadta, januárban megkaphatja majd az első prototípust, és ha tökéletes az illeszkedés, akkor végre nem kell tartani attól, hogy kilöttyen a kóla, amikor a Chiron gázpedáljára lép. 

Bugatti Chiron

A Veyron utódját, a Bugatti Chiront 2016-ban kezdték gyártani és 8 év elteltével ki is futott az 500 darabban limitál széria. A W16-os, bő nyolcliteres motort négy turbófeltöltővel lélegeztetik, amely 1500 lóerős csúcsteljesítményt eredményez, legnagyobb nyomatéka pedig 1600 Nm. Több hűtő van benne, mint a sarki italboltban: összesen 10 darab hőcserélővel fűti a külvilágot, vízpumpája percenként 800 liternyi vizet küld át a rendszeren.

A hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó 403 km/óránál kapcsolja a hetedik fokozatot. A 400 km/óra alatti tartományban sem lustult az autó: álló helyzetből 5,8 mp alatt gyorsul 200 km/órára, 12,1 mp alatt 300 km/órára. A technika váltás közben sem engedi visszaesni a turbó töltőnyomását: mindössze 0,3 mp szünet után máris ismét 2,8 baron (!) dolgozik a kompresszor.