Jövőre Európában is bemutatkozik a Nio új almárkája, a Firefly az azonos nevű első modelljével. Az eddig inkább a közép- vagy prémiumkategóriás szedánjairól és SUV-jairól ismert kínai márka a Fireflyjal a kompakt ferdehátúk szegmensébe tör be. Ez főként azoknak kedvez, akik kompakt, mégis megfizethető elektromos autóra vágynak, ám az olyan márkák, mint a Mini vagy a Smart, kevésbé örülnek a fejleménynek.
Jelen állás szerint a Firefly 2025 áprilisában először a hazai piacán fog debütálni, míg Európába várhatóan majd a harmadik negyedévben érkezik meg. A múlt hétvégi bemutatón elhangzott, hogy az európai premierre került volna sor hamarabb, azonban az uniós büntetővámok bevezetése felülírta a terveket. Ahogyan arról a CnEVPost beszámolt, Li William, a márka alapítója és elnök-vezérigazgatója az európai forgalmazásról mindössze annyi konkrétumot árult el, hogy az valószínűleg egy helyi partner kezében lesz, mely akár több országban is felelős lesz az értékesítésért.
A büntetővámok – az előzetes várakozásokkal ellentétben – a Firefly árazását is befolyásolni fogják. Azt egyelőre nem tudni, milyen mértékben, mindenesetre Kínában 100 ezer és 200 ezer jüan, azaz 5,4 millió és 10,8 millió forint közötti áron lesz elérhető a típus, nyilván felszereltségtől is függően. A kantoni eseményen leleplezett modell a 148 ezer jüanos, 8 millió forintnak megfelelő árával éppen a megadott sáv közepére esik.
Az Auto Bild cikke szerint a Firefly egyik védjegye a kör, illetve háromszög formájú lámpák lesznek, amiket – akárcsak az azóta megszűnt Honda e-nél – feltűnő díszcsík köt majd össze. A technikai paramétereket lényegében teljes homály fedi: csak annyi derült ki, hogy a kompakt méretek és a 9,6 méteres fordulókör ideális lesz városi cirkáláshoz, míg a szűk parkolóhelyeknél az automatikus parkolássegítő rendszert nyújt segítő kezet.
Fontos szempont volt a Firefly tervezésekor a praktikusság és a biztonság. Ennek jegyében a motorháztető alatt egy 92 literes tárolórész bújik meg, míg a csomagtér – az ülések ledöntésével – 1250 literesre bővíthető. A Nio azt húzta alá az érkező villanyautóval kapcsolatban, hogy a karosszéria 83,4 százaléka nagyszilárdságú, ötvözött acélból készült, ami a torziós merevséget biztosítja.
A márka állítása szerint a Nio nemcsak a kínai, de az európai törésteszteken is állta a sarat: az Euro NCAP megpróbáltatásán ötcsillagos eredménnyel zárt.