Az önvezetésre fókuszáló Aurora, a német autóipari beszállító, a Continental, valamint a globális chipgyártó, a Nvidia bejelentette, hogy a jövőben együttműködnek az önvezető kamionok terén. (A Continental már 2023 óta dolgozik közösen ezen a témán az Aurorával).
Az Nvidia az együttműködés keretében a Drive Thor számítógép platformját és a DriveOS operációs rendszerét fogja integrálni az Aurora Driver önvezető rendszerébe, amelynek köszönhetően lehetővé válik a 4-es szintű önvezetés a kamionok esetében. Mint ismeretes, ez már az a szint, amely magas szintű automatizálást foglal magában. Ezen a szinten az önvezető rendszer előre meghatározott helyzetekben képes vezetni a kamiont.
Ennél már csak az 5-ös szint magasabb, ami az olyan önvezető rendszereket jelenti, amelyek minden helyzetben, a sofőr beavatkozása nélkül vezetik a járművet. Ez pedig már a kormánykerék, a pedálok, vagy a fülke alkalmazását is feleslegessé teszi. Úgy tűnik, hogy érdemes beállni az Nvidia mögé, a legtöbb teherautó-gyártó, a robottaxi-gyártók, valamint mobilitás startupok jelentős része az Nvidia Drive AGX platformjára és technológiáira fejleszt. A vállalat a sajtóközleményében olyan partnereket említ, mint például a BYD, a Mercedes-Benz, a Rivian és a Volvo Cars.
Az Aurora Driver időről-időre felbukkan a teherautó-gyártóknál is: 2021-ben például a PACCAR-ral írtak alá együttműködési megállapodást, amely olyan márkákat birtokol, mint például az észak-amerikai piacra termelő Kenworth, vagy az Európában több országban piacvezető DAF. Ez az önvezető rendszer egy nagy teljesítményű számítógépből és számos érzékelőből (LIDAR, radar), továbbá külső kamerákból áll. Ezek együttesen lehetővé teszik, hogy autópályán biztonságos módon legyen megvalósítható a gépjárművezető tehermentesítése, vagyis maga az önvezetés.
Az Aurora ez év áprilisában tervezi elindítani önvezető kamionokra fókuszáló tesztüzemét Texasban. A tervek szerint az önvezető rendszer szériagyártása 2027-ben startolhat el a Continental üzemeiben. Arról viszont egyelőre nem tettek említést, hogy pontosan milyen típusú teherautókba fogják beépíteni. A legfrissebb sajtókép tanúsága szerint a Volvo Trucks VNL esélyes erre.