Az Atto 3-nál 14,5 centiméterrel rövidebb, 45 mm-rel keskenyebb crossovert mutatott be a BYD. A 262 cm -es tengelytávra épülő, 431 cm hosszú, 183 cm széles és 167,5 cm magas Atto 2 ezekkel a méretekkel a városi szabadidőjárművek szegmensének felső szélén próbálhat szerencsét.

A formatervben nincsenek meglepetések, bár a tervezők ügyeltek arra, hogy minden irányból kerüljön valami izgalmas a dizájnba. Elöl légbevezető rések oldják a felület egyhangúságát. Oldalról a kerékdobot az ajtóval összekötő grafikus idom, valamint a kerékíveken és a küszöbön végigfutó, szürke burkolatot tagoló betétek szórakoztatnak. Hátul a címben említett, különleges lámpatesteken kívül a lökhárító átgondolt osztása tűnik fel.

Örökké tartó szerencsét ígér vevőinek ez az autó 15

Az utastérben a gyártó információi szerint minőségi anyagok és bőséges helykínálat vár. A fotókon ebből annyi látszik, hogy valóban (mű?)bőrözöttnek tűnnek a felületek, méghozzá dekoratív öltésekkel, az irányváltó kar túlméretes gombja kristályszerű kialakítást kapott, az ajtók kapaszkodóit pedig színes (megvilágított?) dizájnrészletek díszítik.

Örökké tartó szerencsét ígér vevőinek ez az autó 16

A legfontosabb funkciók (pl. ablak párátlanítása, hangerő szabályozása) külön kapcsolóról vezérelhetők, bőven akad tárolórekesz, illetve akkor sem jövünk zavarba, ha telefont kell tölteni – hátul is vannak USB aljzatok, elöl duplázott vezeték nélküli töltőlemezt kapunk. A csomagtartó 400-ról 1340 literre bővíthető.

Örökké tartó szerencsét ígér vevőinek ez az autó 17

A BYD-nél persze mindig az akkumulátor a nagy dobás, és ez itt is így van. A e-Platform 3.0 architektúrára épülő Atto2 az első kompakt  BYD modell, amely a cell-to-body (CTB) konstrukciót alkalmazza, azaz az akkumulátorcellákat közvetlenül integrálja a padlólemezbe – az akkucsomag felső burkolata egyben az utastér padlója. Ez fokozott szerkezeti merevséget, valamint jobb helykihasználást eredményez.

Örökké tartó szerencsét ígér vevőinek ez az autó 18

Az akkumulátor belső szerkezete a cégnél megszokott sémát követi, a keskeny cellákat (innen a Blade Battery elnevezés) egyedileg építik be, ahelyett, hogy modulokba rendeznék azokat, ami nagyobb energiasűrűséget tesz lehetővé. A korábbi teszteken már biztonságosnak bizonyult konstrukció lítium vas-foszfát (LFP) katódokat alkalmaz, ami elvileg hosszabb élettartamot, a hőingadozásokkal szembeni rezisztenciát és fokozott biztonságot  ígér.

Örökké tartó szerencsét ígér vevőinek ez az autó 19

Az akkumulátor egyébként 45,1 kWh kapacitású, amivel 312 kilométeres hatótávolságra számít a BYD (WLTP, vegyes üzem); a későbbiekben egy nagyobb akkuval is kapható lesz a modell. Hajtáslánc-választék, mint olyan, nem létezik: egyetlen lehetőségként kapjuk a 130 kilowattos (177 LE) villanymotort, amit az autó orrába építettek be.

Az Atto2 európai bevezetése már idén februárban várható, akkor további részleteket is megtudunk az autóról.