A Renault 5, illetve a később bevezetett Renault 4 ügyesen kombinálja a látványos múltidézést a felszín alatti high tech tartalommal, van azonban egy bibi: az eredeti modellektől olyan messzire távolodtunk már időben és ízlésben egyaránt, hogy a belső kialakítás csak jelzés értékűen idézheti a kezdeti állapotokat, máskülönben a funkcionalitás látná kárát a nosztalgiának.

A Twingo sokkal fiatalabb: azt követően született meg (1992), hogy a Renault 5 átadta a stafétát a Cliónak (1990) – azt most tegyük félre, hogy az R5 fapados modellként, jugoszláviai gyártásból még évekig elérhető maradt. Ez is több, mint harminc éve volt, persze, mégis közelebb állnak valamelyest napjainkhoz a speciális kárpitok, egyedi kapcsolók, játékos részletek.

Újabb időutazást szervez a Renault 37

Az illúzió így sem tökéletes: a középre rendezett műszeregység ugyanúgy lapátra került, mint a vészvillogó golyót formázó kapcsolója. Stimmel viszont a kétküllős kormány, a tekerőgombos klímavezérlés, és persze a kárpitokon felismerhető felhőmintázat is hitelesen idézi a XX. század  utolsó éveinek leginnovatívabb kisautóját.

Újabb időutazást szervez a Renault 38

Az ötajtós kialakítást bravúrosan leplezi a dizájn, és az ülések kontúrjai is jól hozzák az eredeti formavilágot. A hátsó üléspad fele:fele arányban osztva tologatható és dönthető, mint régen. Az egykori Twingóhoz rendelhető vászontető gegje elmaradt, helyette ovális kivágású üveg napfénytetőt kapunk.

Újabb időutazást szervez a Renault 39

Persze a Twingo E-Tech Electric nem csak a nosztalgiáról szól: tele van innovatív, fenntartható ötletekkel. A padló színezett parafából készült (legalábbis a tanulmányautón), az első fejtámlák hátoldalán mágnest helyeztek el, ahová kényelmesen rögzíthetők az okostelefonok, valamivel lejjebb hengeres mélyedés és vastag gumiszalag szolgál vizes palackok vagy egyéb személyes apróságok elhelyezésére. Az ülésállító gombot a gördeszkák kerekéről mintázták, és bár a mellékelt fényképeken nem leltük nyomukat, az utastér elvileg tele lesz húsvéti tojásokkal, azaz a tervezők által elrejtett üzenetekkel.

Újabb időutazást szervez a Renault 40

A reinkarnálódó Twingo először 2024 őszén mutatta meg magát, azóta több ponton változott a dizájnja, és várhatóan még további eltérések is lesznek, mire eljutunk 2026-ig, amikor is sorozatgyártásba veszik a modellt.

Újabb időutazást szervez a Renault 41

A Twingo E-Tech Electric ugyanarra az AmpR Small platformra épül majd, amely a Renault 5 és Renault 4 alapját is adja. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy ugyanazokkal a villanymotorokkal, illetve akkumulátorokkal kell számolnunk – hiszen a Twingót kifejezetten városi autónak szánják, méghozzá megfizethető, 20 ezer euró alatti áron –,  digitális tudásában azonban várhatóan nem marad el nagyobb testvérei mögött.

Újabb időutazást szervez a Renault 42