Kedvező elbírálást kapott a BKK támogatásra irányuló pályázata, ennek köszönhetően rendelkezésre fog állni az európai uniós forrás ahhoz, hogy megvalósuljon a Nagykörút zöldítése, valamint, hogy biztonságosabbá váljon a közlekedés az Üllői úton és a Váci úton. A BKK még 2024 tavaszán nyújtotta be pályázatát, melynek köszönhetően a projektek újabb szakaszukba léphetnek.

Nagykörút – zöldítés, humanizálás

Pest egyik legmeghatározóbb útján a 2020-ban alakítottak ki kerékpársávokat. A BKK szerint további fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy az ott élők és a szolgáltatásokat igénybe vevők számára is vonzó legyen a környék. Ez a cél azonban csak a közterületek rendezésével és a biztonságos közlekedés feltételeinek javításával érhető el. Ennek érdekében a BKK a Nagykörút mindkét oldalán, a Nyugati pályaudvar és a Mester utca között fizikailag is védett bringasávokat hoz létre, amelyeket többfunkciós (az igényektől függően rakodásra, megállásra stb. használható) sáv választ majd el a gépjárműforgalomtól.

A tervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás várhatóan 2025 második negyedévében indulhat. A kiviteli tervek – eredményes eljárás lefolytatása esetén – előreláthatólag 2026 negyedik negyedévében állhatnak rendelkezésre. Ezt követően indulhat a kivitelezés előkészítése és megvalósítása a most elnyert EU-s támogatás felhasználásával, a fővárosi és a kerületi önkormányzatokkal együttműködve.

Továbbfejlesztik a budapesti kerékpársávokat 1

Üllői út és Váci út – biztonságosabb közlekedés

A fejlesztések célja a közlekedésbiztonság javítása. Ennek eleme, hogy az Üllői út és a Váci út egy-egy további szakaszán, az út mindkét oldalán (irányhelyesen) széles, jellemzően épített elemmel fizikailag is elválasztott, védett kerékpársávok és kerékpárutak létrehozásával újabb városrészek váljanak biztonságosan elérhetővé kerékpárral.

A BKK tavaly novemberben feltételes közbeszerzési eljárást indított a kerékpárutak tervezésére. Ezek az Üllői út esetében a Nagyvárad térnél, a Váci út esetében a Lehel térnél (Gogol utca) közvetlenül kapcsolódnak a korábbi években már kialakított védett kerékpársávokhoz, de azoktól eltérő módon jöhetnek majd létre. A kiviteli tervek eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása esetén az Üllői út tekintetében 2026 második felében, a Váci út esetében pedig 2025 végén készülhetnek el. Ezt követően indulhat a kivitelezés előkészítése és megvalósítása a most elnyert EU-s támogatás felhasználásával, a fővárosi és a kerületi önkormányzatokkal együttműködve.

A fővárosi önkormányzat minden erőfeszítése ellenére egyre kevesebben kerékpároznak, ugyanakkor egyre több balesetet okoznak. Olvasd el a témáról a Vezess cikkét: