Tizenegy hónap telt el a Vantage világpremierje óta, és bár meglehetősen mozgalmas éve volt az Aston Martinnak – hogy csak néhányat említsünk, bemutattak egy csodálatos, exkluzív típust, a Valiant kupét; a márka történetének legerősebb és leggyorsabb túraautóját, a Vanquish-t, és persze megérkezett a régen várt Valhalla hipersportautó  –, nem feledkeztek meg V8-as sportmodelljükről sem, és elkészítették annak kabrió változatát.

A Vantage Roadster tervezésekor természetesen, mint minden nagy teljesítményű kabriónál, két ellentétes követelményt kellett teljesíteni: minél inkább megőrizni a karosszéria merevségét, és minél kisebb mértékben növelni annak tömegét. Ezen kívül a nyitható tetőszerkezet és az ülések fölé magasodó, fix alumínium bukókeretek miatt a tömegközéppont is hátrébb került, ami a futómű és a fékvezérlés áthangolását tette szükségessé.

Sebességi rekordot döntött egy új kabrió  51

Végül mindössze 60 kilót szedett magára a kabrió, és ebben a motoros tetőmozgató mechanizmus tömege is benne van. A vászontető belső szerkezete Z alakban simul össze, ami hozzájárul ahhoz, hogy félelmetesen gyorsan, 6,8 másodperc alatt lehessen nyitni vagy zárni a tetőt, akár 50 km/óra sebességig. Ez jelenleg a leggyorsabb automata mozgatású motoros tető a piacon. A tetőt az autón kívülről is vezérelhetjük, amennyiben kétméteres körön belül állunk.

Sebességi rekordot döntött egy új kabrió  52

A hajtáslánc ugyanaz, mint a kupéban: a 4.0 literes, V8-as turbómotor legnagyobb teljesítménye 665 lóerő, a maximális forgatónyomaték 800 Nm. Álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – itt egy tizedet veszít a kupéval szemben –, a végsebesség viszont mindkét karosszériaváltozat esetében 325 km/óra.

Sebességi rekordot döntött egy új kabrió  53

A karosszériaszínek kínálatában három új árnyalat jelent meg a kupéhoz képest, a vászontető négyféle kivitelben (fekete, kék, piros, vagy fekete/ezüst) rendelhető. A különböző rajzolattal kérhető keréktárcsák mind 21 colosak, a féknyerget hétféle színben készítik. Ha ez sem lenne elég, versenysávok és egyéb grafikai elemek is kivitelezhetők huszonegy további tónusban.

Sebességi rekordot döntött egy új kabrió  54

Az első ügyfélpéldányok kiszállítását 2025 második negyedévére ígéri a gyártó.