A Tesla Cybertruck maga a guruló botrány, a mesébe illő autó, megvalósult vad vízió, ami egy képregény lapjairól robbant be az utakra. Csakhogy mindezt úgy vitte véghez a Tesla és Elon Musk, hogy az autó megmaradt képregényes karakternek, és a fizikai valóság határai gyakran megálljt parancsolnak a sikernek.
Talán felesleges belemenni, mennyi üres ígéret, mekkora csúszás után került piacra a 2020-as évek egyik legradikálisabb autója, amit Európában gyakorlatilag forgalomba sem lehet helyezni. Szinte nem múlt el hét súlyos lerobbanások, visszahívások, kritikus videók nélkül, a sor pedig talán az eddigi legsúlyosabb hírrel folytatódott a napokban.
A Road and Track cikke szerint több vásárló jelezte már, hogy késnek a szállítások, és autóikat további műszaki átvizsgálásra tartották vissza. A probléma nagyjából egy hónapja jelentkezett több tulajdonosnál: az elpusztíthatatlannak címkézett konstrukció, a rozsdamentes acélkarosszéria borítása ugyanis több videó szerint elkezdett leperegni.
A Cybertruck fejlesztésekor Elon Musk még forradalmi karosszériát ígért, egyfajta „exoskeleton” megoldást, ami az önhordó acélkarosszéria megoldásán túllép. A rozsdamentes elemeket a tervek szerint komoly teherviselő elemként építtették volna be, de ez nem valósult meg.
Végül a gyártásba került konstrukció egy klasszikus önhordó acélkarosszériát kapott, amire a rozsdamentes panelek klasszikus módon, borításként kerültek. Ahol pedig nem volt más lehetőség, ott egyszerűen felragasztották a lemezeket.
Ez a ragasztó pedig úgy tűnik, nem állja ki az idő próbáját. A tulajdonosok az A oszlopnál található borítás gyengüléséről, a frontrészt takaró lemez leeséséről számoltak be, ami még látványnak is megdöbbentő. Ezen a felvételen látszik, hogy tényleg csak egy ragasztott borításról van szó, nincs szegecs, csavar, bármilyen fizikai kötés.
The front fell off
byu/totpot inCyberStuck
Az újságnak nyilatkozó egyik tulajdonos, aki fóliázással foglalkozva több Cybertruckkal találkozik, azt mondta, hogy a kliensei között is több ilyet látott már, a saját autójáról nem is beszélve.
A Tesla még nem jelentett be hivatalos visszahívást, de ahogy a (szintén ragasztóval rögzített) gázpedálborítás eseténél, lehet, itt is kell még némi idő, hogy központi reakciót érjen el a dolog.