Egy modern autó akár 30 ezer alkatrészből áll össze. Legyen bármilyen tökéletes a minőség-ellenőrzés, egy ilyen bonyolult szerkezetnél nem küszöbölhetők ki teljesen a tervezés, fejlesztés vagy gyártás során esetleg felmerülő hibák. Amikor egy ilyen malőrt azonosítanak, az autógyártók és/vagy beszállítóik a jogszabályok által meghatározott feltételek mellett visszahívási kampányt indítanak, azaz az érintett modelleket saját költségükön kijavítják.
A történelem legsúlyosabb, több márkát és számtalan típust érintő, évek óta zajló visszahívás-sorozata a Takata-légzsákfelfúvókhoz kapcsolódik. A japán vállalat által gyártott légzsákok hajtóanyaga környezeti hatások eredményeként nem rendeltetésszerűen nyitja ki a légzsákokat, amelyek ezért vagy túl lassan, vagy túl gyorsan lépnek működésbe. Előbbi esetben elégtelen védelmet nyújtanak, utóbbiban fennáll a veszélye annak, hogy a légzsákház szilánkjait nagy sebességgel az utastérbe repíti a rendszer. Mindkét eshetőség súlyos sérüléseket vonhat maga után.
Az Európai Unió hétről hétre közzéteszi a legfrissebb visszahívások listáját, mi pedig megosztjuk ezt veletek.
Korábbi visszahívásokról itt olvashatsz.
Autóipari visszahívások 2025. 13. hét
Jaguar F-Pace / XE / XF
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2015.01. – 2016.10.
Land Rover Discovery Sport
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2014.09. – 2016.10.
Jaguar XF
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2007.11. – 2015.05.