Jellegzetes formanyelve az 1997-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Signumot, a közvetlen elődőt idézi. Az újdonság ismét igen hosszú tengelytávot kapott, ami pazar helykínálatú utasteret ígér. 19 colos kerekei az izmos vonalú sárvédőkkel és a rövid hátsó túlnyúlással az autó-és a márka-dinamizmusát hivatottak hangsúlyozni. A második tetőoszlop elhagyásával a tervezők az előkelő kupék eleganciáját idézik. További különlegesség, hogy az autó szélvédőjének felső élétől egészen az ötödik ajtóig panoráma üvegtető húzódik, még szellősebbé téve a belső térhatást.
A koncepcióautó utaskabinja bővelkedik eredeti ötletekben. Gombnyomásra a hátsó ülőlap és háttámla az övvonal magasságába emelkedik, ezzel egy, a csomagtérfedéltől az első üléstámlákig érő kalaptartó keletkezik. Kívülről az autó így kétülésesnek tűnik, balesetkor vagy erősen fékezve a csomagok nem támadják hátba a bent ülőket.
Ajtónyitásra a Signum 2 első ülései a beszállók felé fordulnak, a volán pedig a műszerfalba süllyed. Elhelyezkedés után a kormánykerék egy gomb megnyomásával a vezető keze ügyébe csúszik. A sofőrt két képernyő is informálja járműve működéséről. Vele szemben a kisebbik monitor az autó üzemi adatait és a navigációs rendszer egyszerűbb jelzéseit szállítja. A nagyobbik monitor a középkonzolba van beépítve, feladata a részletes térképábrázolás. Az utas saját képernyője a műszerfalba hajtható. Egy sorral hátrébb beépített DVD-lejátszóval és speciális szemüvegben mozizhatnak az ott ülők.
Elhagyták a tervezők az elsőkerék-meghajtású koncepcióautóból a sebességváltó- és kézifékkart helyet teremtve ezzel egy sokoldalú tárolórekesznek. Ez a doboz a padlóba épített síneken az utastér teljes hosszában mozgatható. A tárolórekesz befogadhat hűtődobozt, mobil számítógépet vagy minibárt is.