A 64 lóerős erőtöbbletért több módosítást is végeztek a motoron. 4784 cm³-re növelték az eredetileg 4,4 literes V8-as hengerűrtartalmát, csökkentett torlónyomású nemesacél kipufogót szereltek fel és változtattak a motor vezérlésén. A december elseje és tizedike között zajló Essen Motor Show-n bemutatott újdonság maximális nyomatéka 510 Nm-re nőtt az eredeti 440-ről. 0-ról százra, 6,7 s alatt gyorsul, ezzel 0,8 másodpercet ver a szériaváltozatra a Hamann X5. Végsebessége 250 kilométer óránként, szemben a 207 km/h-ra korlátozott gyári kivitellel. A jelentős változás annak köszönhető, hogy az összesen közel 11 000 márkába kerülő könnyűfém kerekekre húzott gumik már elviselik a motor ereje szerinti végsebességet. A 29 900 márkás motortuningon túl a karosszérián is módosítottak a Hamann-nál. Elölre légterelőt és gallytörő rácsot, a belső térbe sportos és nemes hatást keltő kiegészítőket kapott az X5 tuningolt változata.
Többlet lóerők a BMW X5-ben
350 lovas változatban kínálja a német Hamann tuningcég a BMW terepjáróját.
2000.12.07. csütörtök 16:24