A hiány csökkentése érdekében a cég évente leépíti termelő személyzetének tíz százalékát. 2001-re a veszteségek megszüntetését tűzte ki célul a konszern, 2002-től pedig már nyereséget kíván termelni. Ennek céljából az elbocsátásokon túl 20 %-kal tervezik lefaragni az európai logisztikai költségeket. A takarékossági intézkedések része, hogy 2002-ben bezárják a Ford gyárat Dagenham-ben (Nagy-Britannia), ami 1900 munkahely megszűnését jelenti. A költségcsökkentés mellett befektetéseket is tervez a Ford a vén kontinensen. Kölni gyárába, ahol a Fiesta készül, 275 millió dollárt ruház be a hatékonyság növelésére.
Megnehezítheti a 2001-re kitűzött nullszaldó elérését a továbbra is gyenge euró. Ezt a Ford Europe élén álló Nick Scheele nyilatkozta egy interjúban. Scheele elmondta továbbá, hogy az idei harmadik negyedévben felhalmozott 221 millió dolláros veszteségben is nagy szerepe van az európai valuta gyengeségének. Az utolsó hat hónapban ugyanis az euró 8,4 %-ot veszített értékéből a dollárhoz képest, ami megdrágítja az USA-ból származó alkatrészeket. Reményre ad okot viszont az új Mondeo sikere. A Ford középkategóriájú autójára már a bemutatás hétvégéjén 25000 megrendelést adtak le. Ennél sikeresebben még egyetlen típus sem rajtolt a vállalat történetében.