Mindig nehéz időjárási körülmények várnak a pilótákra a Svéd Ralin, bár a tavalyi hóhiány miatt a versenyt idén északabbra költöztették. Ebben az évben ezért nem volt hiány hóban. A rendkívül kemény tél miatt más versenyeken nem használatos felszerelések is helyet kaptak az autókban. Minden autóban volt kalóriadús étel és ital, meleg takaró és ásó. A pályán őrszemek álltak segítségnyújtásra készen öt kilométerenként.
Nagyon fontos a téli versenyeken a megfelelő gumiválasztás. A Michelin és a Pirelli gumijain kívül a Svéd Ralin több, kevéssé ismert skandináv gumigyártó is jelen volt. A szokásosnál sokkal keskenyebb téli gumik kiválasztásánál nagyon fontos a szögek szerepe. Vannak szöges gumik, melyek havas pályára valók és vannak olyanok, amelyek kimondottan jégre.
Igen érdekesen alakult az első nap, ugyanis a két esélyes, a brit Colin McRae és Richard Burns is kicsúszott a pályáról. A fordos McRae öt és fél, a subarus Burns 13 percet vesztegelt a hóban, mire sikerült visszakerülniük a pályára. Számukra ekkor szinte véget is ért a verseny, mert a végső győzelemre csekély esélyük maradt. Marcus Grönholm, a tavalyi Svéd Rali és a vb győztese, motorhiba miatt állt ki az első nap harmadik gyorsasági szakaszán. Valószínűleg Peugeot 206-osának vízpumpájával volt probléma, mint a monacói versenyen is. Az első nap végére hat gyorsaságit teljesítettek a pilóták. Carlos Sainz zárt az élen, utána Harri Rovanperä és Thomas Rådström következett.
A második napon, -20 fokos hidegben, hat gyorsasági szakasz várt a pilótákra. Alister McRae motorhiba miatt feladta a versenyt. A következő, a Portugál Ralin az ifjabb McRae már az új Hyundai Accent WRC-vel állhat rajthoz. A második nap gyorsasági szakaszain Colin McRae volt a leggyorsabb, akit Burns követett. Ekkor Rovanpera állt az élen, hét másodperccel lemaradva a keményen küzdő Tommi Makinen volt a második, a harmadik helyen pedig a svéd Radström állt. A második napon Sainz indult elsőnek, ami meg is látszott az előző napi éllovas idején.
A harmadik napot a finn Rovanperä kezdte az élről, így rá hárult a pálya letakarítása. Rovanpera azonban így is könnyedén maga mögött tartotta a kétségbeesetten küzdő Makinent. Makinen a nagy küzdelemben túl nagy sebességgel érkezett egy kanyarba Mitsubishijével. Ennek az lett a vége, hogy nem csak a kanyart nem tudta bevenni, de még egy fát is kidöntött. A négyszeres világbajnoknak már csak 18 kilométert kellett volna megtennie, és övé lehetett volna a második hely a biztos hat ponttal.
Richard Burns nyerte a harmadik nap mind az öt gyorsasági szakaszát Subaru Impreza-val. Az első nap elszenvedett időveszteség miatt ez csak az összetett 16. helyre volt elég. A végső sorrendben Rovanpera végzett az élen, második a svéd Radstrom lett, akit Sainz követett a harmadik helyen.
A Peugeot 206-tal győztes Rovanpera csak magának tudott pontot szerezni, a Peugeot csapatnak nem. Rovanpera eredménye nem számít a Peugeot értékelésébe a csapat VB-n.
A Svéd Rali végeredménye:
1. Harri Rovanpera/Risto Pietilainen (Fin) Peugeot 206 WRC 3:27:01
2. Thomas Radstrom/Tina Thorner (Swe) Mitsubishi Carisma GT + 27.9s
3. Carlos Sainz/Luis Moya (Spa) Ford Focus WRC +37s
4. Toni „Gardemeister”/Paavo Lukander (Fin) Peugeot 206 WRC at +2:05
5. François Delecour/Daniel Grataloup (Fra) Ford Focus WRC +2:25
6. Peter Solberg/Philip Mills (Nor-Gbr) Subaru Impreza WRC +2:48
7. Daniel Carlsson/Berry Melander (Swe) Toyota Corolla WRC +3:18
8. Kenneth Eriksson/Staffan Parmander (Swe) Hyundai Accent WRC +3:35
9. Colin McRae/Nicky Grist (Gbr) Ford Focus WRC +4:28
10. Bruno Thiry/Stephane Prevot (Bel) Skoda Octavia WRC +5:23
11. Janne Tuohino/Petri Vihavainen (Fin) Toyota Corolla WRC +5:46
12. Markko Martin/Michael Park (Est-Gbr) Subaru Impreza WRC +6:10
13. Freddy Loix/Sven Smeets (Bel) Mitsubishi Carisma GT +7:54
14. Stig Walfridsson/Lars Backman (Swe) Mitsubishi Lancer +10:37
15. Henrik Lundgaard/Jerns Anker (Den) Toyota Corolla WRC +10:44
16. Richard Burns/Robert Reid (Gbr) Subaru Impreza WRC +10:58
Egyéni értékelés állása:
1. Tommi Makinen (Fin) 10
2. Harri Rovanpera (Fin), Carlos Sainz (Spa) 10
4. Thomas Radstrom (Swe), Francois Delecour (Fra) 6
6. Toni Gardemeister (Fin) 5
7. Armin Schwarz (Ger) 3
8. Freddy Loix (Bel), Peter Solberg (Nor) 1
Csapatok állása:
1. Mitsubishi 23
2. Ford 14
3. Skoda 6
4. Hyundai 5
5. Subaru 4