Az ötszemélyes hibrid terepjáró végsebessége meghaladja a 150 km/órát, hatótávolsága pedig 300 kilométernél is nagyobb. Az FCHV-3 (Fuel Cell Hybrid Vehicle-üzemanyagcellás hibridjármű) rövidítéssel jelölt autó fémtankban tárolja a mozgatásához szükséges tiszta hidrogént. A több üzemanyagcellából álló üzemanyagcella-telep összteljesítménye 90 kW. (Összehasonlításként az Opel Zafira tüzelőanyag-cellás változata 68 lóerős, Egy kiegészítő akkumulátorral is felszerelték az FCHV-3-at, amelybe a fékezéskor termelt áramot táplálja vissza az üzemanyagcellás Toyota . A környezetbarát üzemű terepjáró ezeken kívül pontosan jelzi a vezetőnek az akkumulátorok töltöttségét.

Ez év nyarán már a forgalmi próbákat is megindítja a Toyota. Az elektromos szinkronmotor teljesítménye 80 kilowatt (109 lóerő), maximális forgatónyomatéka 260 Newtonméter. üzemanyaga tiszta hidrogén, amiből az elektromos áramot nyerik az üzemanyagcellában.
Az FCHV-3 alapjául szolgáló autó, a Toyota Kluger V, a Lexus RX 300 konzervatívabb vonalvezetésű változata. 2000 őszén, a Tokiói Autókiállításon mutatták be, Japánban egy 2,4 literes és egy háromezres benzinmotorral árusítják. Az Egyesült Államok piacára Toyota Hilander néven kerül a 4865 mm hosszú sportos haszonjármű.

A Toyota a közelmúltban a General Motors-szal és az Exxon olajtársasággal kötött megállapodást üzemanyagcellás járművek fejlesztéséről. Terveik szerint 2003-ra szériaéretté teszik a tüzelőanyag-cellás autót.