Az Infiniti I 30, a Nissan Maxima amerikai megfelelője
A legnagyobb minőségi ugrást az amerikai gyártók tették, mivel 100 autójuknál huszonegy éve még 105 hibát találtak a vásárlók, míg tavaly ugyanez a szám már csak 23 volt. (A japán autók 1985-ben produkáltak 100 autóra vetítve átlagosan 23 hibát.) Autóik minőségét tekintve húsz éve is a japán gyártók álltak a Consumer Reports listája élén. Helyezésük nem változott, kocsijaik átlagos hibaszáma 34-ről 11-re javult. Ez mind az Amerikában gyártott japán autókra, mind a Japánból behajózott járművekre igaz. Megőrizte a japán és az amerikai gyártmányok közötti helyét az európai autóipar a Consumer Reports ranglistáján. 1980-ban az Egyesült Államokban eladott 100 európai autó esetében 50 hibát tárt fel a jelentés, tavaly már csak húszat. A legmegbízhatóbb európai márkának a BMW és a Mercedes bizonyult az elmúlt 20 év felméréseinek tükrében.

Olvasói által kitöltött kérdőívek segítségével a Consumer Reports minden évben felállítja az autómárkák megbízhatósági sorrendjét, minden ötödik évben mélyebben is elemzi a változásokat. Az amerikai fogyasztóvédelmi folyóirat jelentése évente 2,5 millió olvasó hat hónapos, mintegy 3000mérföldet (4800 kilométer) futott autója alapján készül.

A tavalyi évben a három legmegbízhatóbb márkának az Infiniti, a Lexus és az Acura bizonyult. Ezek a gyártmányok sorrendben a Nissan, a Toyota és a Honda luxusmárkái.