Jesus Puras (Xsara WRC) állt első helyen az első nap végén, akit csapattársa, Phillipe Bugalski követte 8.7 másodperccel. A harmadik Peugeot 206 WRC-vel versenyző Didier Auriol volt. Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC), akit a leggyorsabbnak tartanak aszfalton, a negyedik helyen állt az első nap végén.
Marcus Grönholm az ötödik gyorsasági szakaszon lecsúszott az útról, Peugeot-jának bal hátsó futóműve megsérült, ezért fel kellet adnia a versenyt. Motorhiba miatt a hatodik szakaszon kiállt a versenyből a Ford Focus WRC-vel versenyző Colin McRae, így ő még mindig pont nélkül áll a világbajnoki összesítésben.
A Katalán Rali második napján is a Citroenek voltak a leggyorsabbak, egészen Puras kieséséig. Az első nap legtöbb szakaszán a Citroen-es Jesus Puras volt gyorsabb, a második napon viszont Philippe Bugalski vette át a vezetést. Dider Auriol továbbra is tartani tudta a tempót a Xsara WRC-kkel, sőt, gyorsaságit is tudott nyerni. Bugalski a második napon fékproblémákkal küzdött, melyre a csapat nem találta a megoldást. Armin Schwarz Skoda Octavia WRC-2-jének kormányművel adódtak problémák. A pilóta csak nagy erőkifejtéssel tudta elfordítani a kormány, ezért a hetedik gyorsasági szakaszon kiállt.
Jesus Puras autójában meghibásodott az üzemanyag befecskendező rendszer, melyet a csapat nem tudott időben kijavítani, fel kellet adnia a versenyt a 11. szakaszon. A tizenkettedik gyorsasági szakaszt a nézők fegyelmezetlensége miatt törölték a rendezők.
A második nap végén az első hat pilóta sorrendje: Puras (Citroen), Auriol (Peugeot) Panizzi (Peugeot), Makinen (Mitsubishi), Sainz (Ford), Delecour (Ford).
A harmadik nap első gyorasaságián (amely összesen a tizenharmadik volt) Panizzi volt a leggyorsabb, de a tizennegyediket már Bugalski nyerte. A szakaszon kuplung problémák jelentkeztek a Citroen csapat még versenyben lévő Xsara WRC-jén. A szerviz nem készült el az autóval időben, így Bugalski nem tudott időben elrajtolni és kétperces büntetést kapott. Ezzel a negyedik helyre csúszott vissza. Ennek ellenére a következő speciálszakaszt ő nyerte. Francois Delecour 10 másodperces büntetést kapott, mert kiugrott a 15. gyorsasági szakasz rajtjánál. A következő gyorsaságit Auriol nyerte, aki mindössze 0,7 másodperccel volt gyorsabb Bugalskinál.
Az utolsó előtti szakaszt Panizzi (Pegeot 206 WRC), míg az utolsót Bugalski (Citroen Xsara WRC) nyerte. Bugalski a rali befejezés után azonban újabb kétperces büntetést kapott szabálytalan rajt miatt. Az egyik szakasz rajtjánál nem állóhelyből indult a pilóta, mivel az autó kuplunghibája miatt attól tartott, hogy lefullad az autó. Összesítettben így végül visszaesett a nyolcadik helyre.
Didier Auriol tizennyolc hónap után nyert újra. Az 1994-es rali világbajnoknak ez volt a huszadik futamgyőzelme.
A Katalán rali végeredménye:
1. AURIOL-GIRAUDET Peugeot 206 A8 3h40’54″700 94.3km/h
2. PANIZZI-PANIZZI Peugeot 206 A8 + 00’23″20
3. MAKINEN-MANNISE Mitsubishi A8 + 01’01″40
4. LOIX-SMEETS Mitsubishi A8 + 02’16″70
5. SAINZ-MOYA Ford Focus A8 + 02’35″70
6. DELECOUR-GRATAL Ford Focus A8 + 02’43″70
7. BURNS-REID Subaru Impreza A8 + 03’02″80
8. BUGALSKI-CHIARO Citroen Xsara A8 + 03’25″70
A világbajnokság állása négy futam után:
Egyéni:
Pont:
1. Tommi MAKINEN (FIN) 24
2. Carlos SAINZ (E) 17
3. Harri ROVANPERA (FIN) 10
4. Didier AURIOL (F) 10
5. François DELECOUR (F) 8
6. Thomas RADSTROM (S) 6
7. Gilles PANIZZI (F) 6
8. Toni GARDEMEISTER (FIN) 5
9. Marcus GRONHOLM (FIN) 4
10. Armin SCHWARZ (D) 3
11. Richard BURNS (GB) 3
12. Philippe BUGALSKI (F) 3
13. Freddy LOIX (B) 3
14. Petter SOLBERG (N) 1
15. Alister MCRAE (GB) 1
Csapatok:
Pont:
1. Mitsubishi 39
2. Ford 21
3. Peugeot 20
4. Hyundai 8
5. Subaru 7
6. Skoda 6