A nemrég bemutatott Renault Laguna II az Euro NCAP (European New Car Assessment Program – Európai Újautó-minősítési Program) töréstesztjén 33,1 pontot ért el a 34-ből (ami 97 százalékos teljesítmény), kiérdemelve a maximális öt csillagot. A frontális ütközés értékelésénél 15,1 pontot szerzett a 16-ból (94%), oldalsó ütközéskor 18 pontot kapott a középkategóriás francia autó, ami a megszerezhető legnagyobb pontszám.

Az első tesztek azt mutatták, hogy a Renault Laguna II nagyon közel állt az ötcsillagos minősítéshez, így a Renault módosításokat hajtott végre az autón, hogy övék legyen elsőként az öt csillag. Növelték az első légzsákok méretét és áthangolták az överő-korlátozók működését. Az új Laguna első légzsákjai adaptívak: az ütközés erejétől függően kétféle térfogatra fúvódnak fel.

A Renault Laguna II a Megane-hoz hasonlóan kategóriája legbiztonságosabb autójának bizonyult az Euro NCAP értékelése alapján. Alapkivitelben is hat légzsák, mind az öt ülésnél hárompontos biztonsági öv, fejtámla és a hátsó középső kivételével minden ülésnél övfeszítő és överő-korlátozó védi az utasok életét ütközésnél.

Frontális ütközésnél 64 km/órás sebességgel, 40 százalékos átfedéssel ütköztetik falhoz az autókat. A méhsejt szerkezetű fal deformálódásra képes, mivel a kutatások azt mutatták, hogy így lehet a valós ütközéseket megközelíteni. Oldalsó ütközésnél a vezető oldalán 50 km/órás sebességgel becsapódó szerkezet ütközési felülete szintén képes alakváltozásra. A teszteket alapfelszereltségű autókkal hajtják végre. Az autók biztonságosságára utaló csillagokat a próbabábukon mért értékek és egyéb szempontok (könnyen nyílnak-e az ajtók, keletkezik-e tűz az ütközés során) alapján számítják ki.