Húszról 11-re csökkenti a következő négy-hat évben a konszern autóiban használt motorok számát a GM-Fiat. Az Alfa Romeo V6-os motorját az Opel módosított, 3,2 literes hathengeresével helyettesítik. Az öthengeres, 2,4 literes dízel helyét az Isuzu háromliterese foglalja el. Ugyanez a 180 lóerős motor kerül a Renault Vel Satisba is. Törlik a Fiat ezerhatos benzinesét, helyette az Opel egy-hatosa szolgál tovább a konszern modelljeiben. A Fiat autóiba is bekerül az Opel Ecotec motorcsaládjának több tagja, 1,8 és 2,2 literes hengerűrtartalommal. Az Opelek viszont hozzájutnak a Fiat négyhengeres, 110 lóerős, közös nyomócsöves dízeléhez.

Csökken a padlólemezek száma is. Ugyanarra az Epsilon nevű padlólemezre épül majd az Alfa 156, a Fiat Marea és a Croma valamint az Opel Vectra utóda. Közös platformon jelenik meg az Alfa 166, a Lancia Thesis, Opel Omega, Saab 9-5 követője