2002-ben várható a Volkswagen luxusautójának, a D1-nek megjelenése. A D1 csúcsmodelljét egy V10-es TDI hajtja, 310 lóerővel és 750 Newtonméteres maximális nyomatékkal.
Ugyanebben az évben mutatják be a Volkswagen és a Porsche közösen fejlesztett terepjáróját, a Colorado-t és a Beetle kabrió változatát. A legfontosabb újdonság a Golf ötödik generációjára épülő VW Golf Van. Az egyterű Golf a Renault Mégane Scénic, az Opel Zafira, a Citroen Xsara Picasso és a Mercedes Vaneo ellenfele lesz. A Golf Van a Zafira-hoz hasonlóan hétszemélyes lesz, de középső ülései a Zafira-nál sokoldalúbban lesznek variálhatók. A hátsó ülések a padlóba süllyeszthetők, a középső üléssor székei pedig egyenként is lehajthatók lesznek. Évi 200 000 egyterű Golfot kíván eladni a VW. A személyautó kivitel hagyományos ajtókat kap, a később debütáló haszonjármű verzió pedig oldalsó tolóajtókkal készül majd.
A VW kompakt egyterűjét három-három benzin és dízelmotorral kerül gyártásba. A két 1,6 literes motor közül az egyik közvetlen befecskendezéses és 115 lóerős, a másik az ismert 101 lovas motor. A kétezres benzines is közvetlen befecskendezést kap, teljesítménye 150 lóerő körül alakul. Dízelmotorból a konszern több más modelljébe is beépített 1,9 literes adagolófúvókás TDI választható 100, 115 és 150 lóerővel.
2003-ban az alap Golf újul meg. Tengelytávja nyolc centiméterrel nő az elődhöz képest, ami javíthat a hátsó lábhely sokat kritizált szűkösségén.
Újabb egy év elteltével a Passatot és a Lupo-t is új modell váltja le. A Lupo-t egy Kínában gyártott modellel helyettesíti a Volkswagen konszern. Teljesen új padlólemezt fejlesztenek ki a Lupo-nál kisebb és jóval olcsóbb miniautó számára. A négyüléses kiskocsiból elképzelhető egy Skoda változat kifejlesztése is. A Lupo testvérmodellje, az Arosa, megmarad a Seat kínálatában, de a Polo alapjára készítik, ami tágasabb helykínálatot ígér.