Magasra, tehát ütközésektől védett helyre kerültek a hátsó lámpák. Az első oldalablakok széle mélyre nyúlik, így parkolásnál jobban látható a járda széle. Az alapfelszereltségű Doblo-ban és a Doblo Cargo-ban aszimmetrikus kétszárnyú ajtó található, a személyautóhoz feláráért nagy hátsó csapóajtó rendelhető. Hat centivel magasabbra emelték a hátsó üléseket az elsőknél, hogy javítsák a hátsó utasok kilátását.
A Doblo belseje minden irányban igen tágas. Elöl-hátul hatalmas a fejtér, kényelmesen nagy a hátsó lábtér és a hátsó szélesség belül is. A háromszemélyes hátsó padra tolóajtón keresztül lehet bejutni. A vezetőoldali tolóajtó a csúcsmodellt kivéve a személyszállító és a haszonjármű kivitelhez is feláras. A szélvédő fölötti polc alja perforált, hogy a vezetőülésben ülve is látni lehessen, mi van benne.
Szabályos alakú a poggyásztér. Bruttó 81 250 forintos felárért a személyautóba és a Doblo Cargo-ba is rendelhető „zsiráftető” (a tető felhajtható hátsó része).
A Doblo csomagtere kategóriájának legjobbja. Alaphelyzetben 750 liter a térfogata, lehajtott hátsó ülésekkel három köbméter a maximális rakodótér. Mivel a hátsó ajtók magassága eléri az 1,5 métert, nagyméretű csomagokkal is megtölthető az poggyásztér.
A Doblo Cargo raktere még a személyautó változatét is meghaladja. Standard tetővel 3,2 köbméter a térfogat, magas tetővel ez az érték 3,8 köbméterre nő. Alapváltozatban 625 kg a teherbírás, ami 805 kilogrammra növelhető 65 000 +Áfa felárért. A raktér padlója a föld fölött 53 centiméteres magasságban húzódik. Két Euro-raklap is befér a Doblo Cargo szabályos formájú rakterébe, mert a kerékdobok közötti távolság eléri a 120 centiméter. Így egymás mögé keresztben is berakható két szabványos raklap. Egészen hosszú tárgyak szállításához a Cargo utasülése előre hajtható 25 000 +Áfa áron.
Kezdetben egy benzines és egy dízelmotorral rendelhető a Doblo és a Doblo Cargo. A benzinmotor 1242 köbcentis, teljesítménye 65 lóerő 5500-nál, legnagyobb nyomatéka 102 Nm 3500-as fordulaton. Százra 18,9 mp alatt gyorsul, végsebessége 142 kilométer óránként. Lóerőből kevesebbet ad le, de nagyobb nyomatékot kínál a 63 lóerős dízel. Az 1,9 literes előkamrás, tehát nem közvetlen befecskendezéses motor nyomatékmaximuma 118 Nm 2500-nál. Dízelmotorral rövidített ötödik fokozatú váltóval is szállítják a Doblo Cargo-t, ami némileg élénkebb viselkedést és a benzines szintjére emelkedő fogyasztást eredményez. Dízelmotorral 20,9 másodperc alatt ér százra álló helyzetből a Doblo, végsebessége pedig 141 km/óra.
A jövőben 1,6 literes benzinessel és 1,9 literes, közös nyomócsöves turbódízellel is rendelhető lesz a Doblo.
A Budapest környéki próbaúton a dízel és a benzines Doblo Cargo-t vezettük. A mindkét motor kulturáltan, de erőtlenül mozgatta az üresen is 1210 kilós karosszériát. Kellemes a vezetési helyzet, kényelmesen elérhető a műszerfalra helyezett, könnyen kapcsolható váltó. Mindkét motorral csendes volt a Doblo Cargo, de a benzines ebben a tekintetben előnyhöz jut a dízellel szemben. A terhelés nélkül futott próbán élénk kormánymozdulatra könnyen túlkormányozottá vált a merev tengelyes, laprugós hátsó futóművű Doblo Cargo. A műszerfalról hiányzik a fordulatszámmérő. Széria felszerelés a szervókormány.
A biztonsági felszerelések közül a haszonjárműben széria a vezető légzsákja, a személyautóban pedig a dupla légzsák elöl. Az oldallégzsák felára mindkét kivitelhez 118 750 forint. A csúcsmodellekhez alapáron adott blokkolásgátló a szerényebb felszereltséghez 162 500 forintba kerül. Később a tetőből kibomló függönylégzsák is felkerül az opciós listára.
A Fiat törökországi gyárában készülő Doblo alapára ezerkettes motorral 2 990 000 forint. A dízel Doblo ára 3 735 000 forinttól indul, magasabb (ELX) felszereltségi fokozatban 4 055 000 forint. Áfa nélkül 2 437 500 forintba kerül a benzines Doblo Cargo. Dízelmotorral 2 875 000, a jobbanfelszerelt SX változatért 3 187 500 forintot kérnek. A török Tofas gyár után a Fiat brazíliai gyárában is beindul a Doblo-k előállítása.