Nő a 106 utódának magassága, szélessége és tengelytávja. A 107 a PSA (Peugeot – Citroen) konszern közös kisautó padlólemezére épül. Ugyanezt az alapot használja a Saxo utóda, a C2 és a Kacsa utóda, a C3, valamint a következő Peugeot 206. A 106 utódát 2002 végén vagy 2003 elején mutatják be. Debütálása így egy évvel megelőzi a fő konkurensnek számító Renault Twingo modellváltását.

Az autó első tetőoszlopa az egyterűekre hasonlítóan szinte egy vonalat alkot a motorházzal. A térnövelés eszköze, hogy az első tetőoszlopot amennyire csak lehet előrehozzák. Ennek megfelelő a 307 és a 806-os buszlimuzint 2001 végén leváltó Peugeot 807 formája is.

Mind a padlólemezt, mind a hajtásláncokat közösen használják a PSA konszern kiskategóriás autói. A motorpaletta közvetlen befecskendezéses benzines és dízelmotorokból áll. A Peugeot és a Ford közösen fejlesztett dízelmotor-családjából az 1,4 literes, közös nyomócsöves jelenik meg a 107-ben. Később egy kifejezetten alacsony fogyasztásra hangolt háromhengeres változata is megjelenik ugyanennek a motornak. Várhatóan két 107 sportmodellt is kerékre állít a Peugeot. A kisebbik várhatóan a 110 lóerős, ezerhatos motorral készül, a nagyobb a 206 GTi kétliteres, 135 lóerős motorját kapja.