Egy ismerős — aki egy Nissan szalonnál dolgozott — ajánlotta ezt az autót. Eredetileg a feleségéé volt az 1.6-os Nissan 100 NX. Első látásra megtetszett. Kedvenc színem a fekete és ez dominál az autón is. Tökéletesen jó állapotban, szervizkönyvesen vehettem birtokomba az autót.
Kis önsúly 90 lóerővel párosul a kocsimban, ez lehetővé teszi a sportos autózást.
Mivel a 100 NX nem egy nagyköbcentis kocsi így a fogyasztásával sincs probléma. Felszereltettem egy duplacsöves rozsdamentes acélból készült sportkipufogó-dobot, mert szerintem fontos hogy egy autónak szép mély „hangja” legyen.
A Nissan 100 NX futóműve már gyárilag is sportosra hangolt, de az utólag felszerelt Aronal könnyűfémfelnik, 195/50es alacsony oldalprofilú gumikkal párosítva még jobb útfogást biztosítanak. Azért, hogy az autó megjelenését fokozzam, szúrófényeket szereltem az első lökhárítóba, ami szerintem nagyon feldobja a kocsit.
Az NX belseje is eléggé sportos. Gyári sportkormány és sportülések található benne. Az autó igazából 2+2 üléses, mert a hátsó üléseken nagyon kicsi a hely, de ez is elég, mert egy szép nő így is elfér mellettem. Kényelmi felszerelésekben sincs hiány, mert az autó bőrüléseken és automataváltón kívül full-extrás.
Mivel autózás közben szeretek zenét hallgatni, bekerült az autóba egy a gyárinál komolyabb hi-fi is. Készíttettem egy új kalaptartót az autóhoz, amit természetesen fekete szövet borít. Ebbe kerültek az új, nagyobb teljesítményű hangszórók, a zenét a csomagtartóban lévő CD-tár biztosítja.
A Nissan 100 NX igazi nagy dobása a kivehető targatető. Ha jó az idő, az üvegtetőt a csomagtartóba téve, az autó kabrióként használható, ami nagyon nagy élményt nyújt.