A 176 köbcentiméter lökettérfogatú erőforrás az előző motoron alapul, azonban mind a furat, mind a löket nagyobb lett. Így az új motor 18 lóerős, nyomatéka 17 Nm. A C1 200 végsebessége 102 km/óráról 112 km/órára nőtt. Ennél jelentősebb változás azonban, hogy a 50 km/órás sprintet 3.9 másodperc alatt teljesíti a korábbi 5.9 másodperccel szemben.

David Taylor, a BMW motorkerékpárokért felelős igazgatója elmondta: „Sok BMW C1 rajongó szeretett volna erősebb változatot a C1-ből, most már elérhetik ezt.” Taylor hozzátette, hogy elégedettek a C1 eladásaival, de a nagyobb teljesítményű motor bevezetésével még több vevőt kívánnak szerezni.

A BMW tavaly tavasszal kezdte meg a C1-es motorkerékpárok forgalmazását. 1999-ben, a Frankfurti Autószalonon mutatták be a BMW új koncepciójú motorját. A szokványos motoroktól eltérően a C1-es vezetőjét egy félig nyitott karosszéria védi, mely védelmül szolgál egy esetleges boruláskor és más ütközésnél is. A BMW C1 vezetőjét két biztonsági öv tartja a biztonságos karosszérián belül.