Új versenyautók és versenyautó részleg az MG-nél
Az újonnan alapított MG X Power márkajelzés X betűje a versenyfeladatok „EX”-jéből és a motorok „XP” kódjából származik. A nemrégiben bemutatott MG sportmodellek is az X jelzést használták, mielőtt végleges nevüket elnyerték, az új versenyautók pedig az „EX” kódot viselik. Az MG Sport & Racing feladata világszerte népszerűsíteni az X-Power márkanevet. Ezért az összes MG versenyautó szárnyán feltűnően jelzik majd az új elnevezést.

Nyilvánosságra hozta az MG a motorsportra vonatkozó idei terveit is. Ezek közül a 24 órás Le Mans-i autóversenyen való indulás a legjelentősebb. Korábban már bemutatta az MG a 24 órás megbízhatósági versenyre szánt autójának prototípusát. Az MG Lola EX257-et a Lola Cars tervezte és építi, a motort az AER (Advanced Engine Research) fejleszti. A versenyautót egy kétliteres, négyhengeres turbómotor hajtja. Két MG Lolával áll rajthoz a 24 órás viadal LMP675-ös kategóriában az MG Sport. Ebben a kategóriába a 675 kg minimális súlyú Le Mans Prototípusok (LMP) nevezhetnek. 2000-ben ebben az osztályban már sikerült a Lolának elhódítania a győzelmet. Le Mans-ban az előtesztelések május 6-tól kezdődnek. Az MG pilótái: Mark Blundell, Julian Bailey, Anthony Reid, Warren Hughes, Kevin McGarrity és Jonny Kane.

A Le Mans-ba szánt versenyautón kívül további két versenygépet mutatott be az MG. Az egyik a BTTC (British Touring Car Championship – Brit Túraautó Bajnokság) küzdelmeire felkészített MG ZS, melynek motorja szintén az AER-rel közösen készül. Az autó alapja a Rover 45-ös. Két autót indítanak majd, melyeket kétliteres motor hajt. Az idei szezon utolsó három versenyét tesztelésre használják a jövő évi teljes évad előtt.

Az idén kiírt Super 1600-as rali kategóriában indul majd az MG ZR EX258-as, melynek alapja a Rover 25-ös. Az 1.6-os motort szintén az AER-rel közösen készítik elő. Az autó tesztelése júniusban indul.