A Volvo szerint félrevezető a Nagy-Britanniai Bioüzemanyagok és Bioolajak Társaság nemrégiben kiadott jelentése, mely a jövő üzemanyagaként mutatta be a biodízelt. Svédországban elvégzett kutatásai alapján a Volvo azt állítja, hogy az alacsony kéntartalmú gázolaj kevésbé szagos és jobb a hatásfoka, mint a bidízelnek. A Fordhoz tartozó svéd gyártó szerint a biodízel használata helyett az alacsony kéntartalmú gázolajat kellene 5% biodízellel keverni.

John Pitts, a Volvo környezetvédelmi igazgatója elmondta, hogy a biodízel ellen szóló legnyomósabb érv, hogy kutatásaik szerint a biodízellel üzemelő motorok által kibocsátott anyagok tízszer rákkeltőbbek, mint a hagyományos alacsony kéntartalmú gázolaj esetében. Ezenkívül a biodízellel hajtott erőforrások teljesítménye 10 százalékkal csökken, az autó füstje pedig sült krumpli szagú. Problémát jelent még a Volvo szerint, hogy -14 fok alatt nem indul problémamentesen a biodízel hajtott motor és hathavonta szükséges az üzemanyagfűtő berendezés tisztítása.

A Volvo szerint számos hátránya miatt a hidrogén sem igazán a jövő hajtóanyaga. Õsszel mutatja be a Volvo az általa a jövő üzemanyagának tartott Bi-Fuel rendszert, amely az LPG (folyékony propán-bután gáz) és CNG (sűrített földgáz) kombinációjából született.