Bár köd nehezíti az Argentin Rali mezőnyének versenyzését, Colin McRae nem hagy kétséget afelől, hogy ki a leggyorsabb ezen a versenyen. A tegnap rendezett öt gyorsaságiból hármat megnyert a Ford Focus-szal versenyző pilóta.

Miután az ötödik gyorsaságin, fantasztikus autózással a legjobb időt
autózták, így kommentálta az eseményeket a skót versenyző: „Tudtam,
hogy gyorsak voltunk, de meglepett, hogy mennyire. A körülmények sokat javultak, az edzések óta szárazabbak a pályák.”

Tommi Makinen a körülményekkel magyarázta visszaesését a mezőnyben. „Az első szakasz rendkívül nehéz volt, mert köd ereszkedett a pályára. Nem a legszerencsésebb dolog elsőnek menni ezeken a pályákon, de próbálok olyan gyors lenni, amennyire ez lehetséges.” A négyszeres világbajnok a negyedik gyorsaságin még defektet is kapott, de szerencséjére a cél közelében, így csak minimális időt veszített.

A Ford spanyol pilótája, Carlos Sainz továbbra is hátfájdalmával
küszködik. „Elviselem a fájdalmat, de sajnos így nem tudok úgy a
vezetésre koncentrálni, mint azt szeretném.” – mondta a „matador”.

Francois Delecour és Daniel Grataloup, a Ford harmadik párosa felborult
autójával. Az eset egy kilométerrel a La Falda-i gyorsasági rajtja után történt. Az időveszteség és a betört szélvédővel miatti lassabb haladás visszavetette őket a 18. helyre.

Tommi Makinen reflexeinek köszönhető, hogy nem történt halálos baleset
az Argentin Rali 6. gyorsasági szakaszán. Egy néző ugyanis a belső íven ácsorgott, amikor a 7-es rajtszámú Mitsubishi hatodik fokozatban megérkezett. Makinen félrerántotta a kormányt, elkerülve így a halálos gázolást. A másik Mitsubishit kormányzó Freddy Loix a hetedik gyorsaságin felborult autójával, de mindössze egy percet veszítve folytatni tudta a versenyt.

Nem szerepelnek túl jól a Peugeot 206-osok. Az argentin futamon Auriol
az ötödik, a tavalyi világbajnok Grönholm pedig a hatodik helyen áll. A Peugeot harmadik versenyzője Harri Rovenpera a hetedik gyorsaságin feladta a versenyt. Rovenpera az ötödik gyorsaságin megütötte a 206-os futóművét, de ezt sikerült kijavítani. A hatodik gyorsaságin váltó és kormánymű problémák léptek fel a versenyautónál, amit tetézett, hogy a hetedik gyorsaságin egy vízátfolyásban megállt az autó. Még el tudott jutni a célba, de addigra túl sok időt veszített.

A verseny állása nyolc gyorsasági után:

1. McRAE-GRIST Ford Focus 1h48’18″000 83.4 km/h
2. BURNS-REID Subaru Impreza + 00’41″40
3. SAINZ-MOYA Ford Focus + 00’57″30
4. MAKINEN-MANNISENMAKI Mitsubishi Lancer + 01’00″90
5. AURIOL-GIRAUDET Peugeot 206 + 01’35″00
6. GRONHOLM-RAUTIAINEN Peugeot 206 + 01’45″30
7. SOLBERG-MILLS Subaru Impreza + 01’50″00
8. LOIX-SMEETS Mitsubishi Carisma + 03’11″10
9. DELECOUR-GRATALOUP Ford Focus + 03’34″30
10. THIRY-PREVOT Skoda Octavia + 04’18″90
11. ARAI-MAC NEALL Subaru Impreza + 04’26″00
12. SCHWARZ-HIEMER Skoda Octavia + 04’52″60
13. ERIKSSON-PARMAN Hyundai Accent + 04’59″30