Új Mercedes-Benz E-osztály
A darabszámot tekintve a C- és az A-osztály megelőzi az E Mercedest, gazdasági szempontból mégis a felső-középkategóriás limuzin és kombi a Mercedes-Benz legfontosabb modellje. A kisebb autókon alacsonyabb a nyereség, az S-osztály pedig a jóval alacsonyabb gyártott mennyiség miatt nem ér fel az E-osztállyal a jövedelmezőséget tekintve.

Nem változik meg alapvetően az új, W210-ről W211-re változó kódjelű nagyautó formavilága. Hossza nem haladja meg a most futó változatét, hogy ne csökkenjen a távolság az 1998-as modellváltással sokat karcsúsodott S-osztályhoz képest.

Nő viszont a tengelytáv, ami még jobb helykínálatot ígér. Mivel a most futó E-osztály korábbi változatával ellentétben 2002-es E-Mercedes motorterébe már nem kerülnek soros, hathengeres motorok, így a torpedólemez és a tűzfal közelebb kerülhet a az autó orrához.Ez a fékszervó dobjának eltűnésével együtt növeli a növeli az utastér céljaira kihasználható teret. Néhány milliméterrel a nyomtáv is meghaladja majd az aktuális változatot.

A jelenleginél dinamikusabb összhatást kívánnak elérni az új autóval. Ennek részeként döntöttebb a hűtőrács, rövidebb a karosszéria első és hátsó túlnyúlása, meredekebben emelkedik az övvonal. A C-osztályhoz hasonlóan igen alacsony lesz az E-Mercedes légellenállási tényezője. A hátsó lámpák formája nem elsősorban a C- és az S-osztályra emlékeztet majd, hanem a 2003-ra piacra dobandó SLR szupersportautó lámpáját idézi.

A felső-középkategóriában is jelentős újdonság a következő E-osztály légrugózása. Kisebb, könnyebb és megbízhatóbb, ráadásul olcsóbb is lesz, mint az S-osztályban alkalmazott megoldás. Csak találgatni lehet, hogy mely modellek készülnek szériában légrugózással és melyek a hagyományos acélrugós kerékfelfüggesztéssel.

Várhatóan a négy-, öt-, és hathengeres autókhoz felárért lesz rendelhető, míg a nyolchengeres modellek szériafelszereltségébe tartozik majd az Airmatic II-nek nevezette légrugózás. A sportlimuzin változat, az E 55 AMG Kompressor a W215-ös CL kupéból ismert Active Body Controllal készül. Az ABC kanyarban, fékezésnél és gyorsításnál automatikusan a minimálisra csökkenti az útfekvést s a kényelmet rontó karosszériadőlést. Felárért az E-osztályban is elérhető lesz a Linguatronic beszédvezérlés.

Újdonság a következő SL sorozatból minden E-Mercedesbe átkerülő elektrohidraulikus fék is. A nagy nyomással működő rendszer nem tartalmaz fékvezetékeket és szervórásegítőt. A féknyomást nem a pedál lenyomásának erőssége és a rásegítő építi fel, hanem egy pumpa, amely egy nyomástárolót tölt. A fékpedállal a vezető elektronikus jelet ad át a vezérlőegységen keresztül a négy keréknél megtalálható, hagyományos hidraulikus fékegységeknek.

Az új megoldás révén rövidebb lesz a fékút és javul a fékerő adagolhatósága. Azért érhető el rövidebb fékút, mert a maximális lassuláshoz szükséges nyomást nem a vészfékezés megkezdésekor kell felépíteni, mivel a nyomástárolóban ez már rendelkezésre áll. További előnye az elektrohidraulikus féknek, hogy képes jobban együttműködni az elektronikus menetstabilizáló rendszerrel.

Az SBC (Sensotronic Brake Controll – sensotronic fékszabályozás) nedves időben automatikusan szárazra fékezi a tárcsákat, a vezető pedig ebből mit sem érzékel. Ez megakadályozza, hogy a fékhatást rontó vízfilm képződjék a fékbetét és a féktárcsa között. A 2002-ben piacra kerülő E-osztály fékjei városban, megállás előtt automatikus könnyítenek a pedálon, ezzel segítve a bólintás nélküli megállást.

Fejlett elektronikus rendszere segítségével a fék felismeri, ha az autó dugóban araszol, így gázelvételkor önműködően fékez. Amennyiben áramkimaradás következne be, az elektronikus helyett automatikusan közvetlen kapcsolat jön létre a főfékhenger és az első fékek között, így az autó a fékpedállal felépített nyomással is megállítható.

Az S-osztály több kényelmi extrája is rendelhető lesz a következő E- Mercedesbe. Felárért elektromos motorok könnyítik meg az ajtók és a csomagtérfedél zárását, a követési távolság a Distrronic nevű rendszerrel szabályozható. Választható lesz a kulcs nélküli azonosítási rendszer, a Keyless-Go és a guminyomás-ellenőrző rendszer.

Megrendelhető lesz a Comand (Cockpit Management and Data System) irányítórendszer az audioberendezés, a navigációs rendszer, a TV és az autótelefon kezelésére. A kényelem ventillátorokkal szellőztetett komfortülésekkel tehető teljessé. A Comand II az S-osztályban és az újabban a Smartban is kínált megoldásnál sokkal többet tud, ráadásul ára is kedvezőbbnek ígérkezik. Több telematika szolgáltatás érhető el a Comand II-vel és bővül az interenet hozzáférés is.

Az M- és az A-osztályt ért kritikára reagálva a Mercedes-Benz tovább javítja az E-osztály anyag-, és kidolgozási minősége.

A motorokat a most futó sorozatból veszik át. Lesz négyhengeres E 200 Kompressor, 3.2 literes V-6-os, 4.3 literes V8-as és nyolchengeres, feltöltött benzines. A benzineseket később közvetlen befecskendezésesre alakítják át.

Bekerül az E-Mercedesbe a 2.2 literes, a 2.7 literes és a 250 lovas, négyliteres CDI dízelmotor. A csúcsdízel az összkerékhajtásos modellekkel és a kompresszoros, bő 400 lóerősnek ígérkező E 55 AMG-vel együtt később kerül a piacra.

Négy különböző váltó közül választhatnak a vásárlók: hatfokozatú kézi- és ötfokozatú automataváltó, egy friss fejlesztésű hatfokozatú automatikus váltómű és a C-Sportcoupéból ismert Sequentronic.

A Sequentronic az Opel Corsa Easytronicjához hasonló automatizált vezérlésű kéziváltó. Használható automataváltóként és kuplung nélküli kéziváltóként.

Az E-osztály utasainak biztonságát első-, oldal-, és fejlégzsákok szavatolják. A légzsákok képesek felismerni, hogy az utasok milyen távolságra ülnek az életmentő berendezéstől.