Az Ultimate és Extreme modellek átmenetet képeznek a verseny MG-k és a széria MG autók közt, ahhoz hasonlóan, mint a Mitsubishinél a Lancer EVO VII.
Az MG Extreme sorozata kizárólag bemutató és reklámcélokat szolgál. Így nem lesz megvásárolható az elsőként megismert MG Extreme modell, a 450 lóerős MGF sem. A kétliteres motor az MG Lola Le Mans EX257 versenyautóból származik. A MGF módosított lemezruhája alatt változtattak a kerékfelfüggesztés elemein is, hogy a hátsókerék-hajtásos roadster talajra tudja vinni a középre beszerelt kétliteres turbómotor nyomatékát. Nagyobb kerekek, körbespoilerezett karosszéria, nagyobb levegő belépőnyílás, alacsonyabb hasmagasság – ezek az Extreme MGF jellegzetességei.
Akinek nem elég az MGF 450 lóereje, készüljön fel! Az MG ZT-t (a Rover 75 sportváltozata) hamarosan 500 lóerős motorral mutatják be. A jócskán módosított V8-as motor az MG ZT 375 lovas csúcsmodelljéhez hasonlóan a hátsó kerekeket hajtja. A széria ZT 195 lovas hathengeres és 260 lóerős, V8-as változatánál az első kerekek kapják a hajtást.
A kisebb MG-k, a Rover 25-re épülő ZR és a Rover 45 MG variánsa, a ZS a nemrégiben bemutatott versenygépek technikáját öröklik meg apró módosításokkal, melyek a közlekedés részvételéhez szükségesek.
Rob Oldaker, az MG Sport & Racing gyártásfejlesztési igazgatója elmondta: „Az Extreme modellek színt visznek a nagyteljesítményű autók szegmensébe, ahol az ilyen járművek eddig csak legszebb álmainkban léteztek.” Az MG Extreme sorozata az MG Sport & Racing nemrég meghirdetett MG X Power stratégiájába illeszkedik. Az X Power irányítja az MG részvételét az autósport különböző ágaiban.