Egyetlen liter hengerűrtartalomra 123 kilowatt azaz 167 lóerő jut, összehasonlításképp az egyliteres Suzuki Swift 53 lóerős. A soros BMW motor szériában is igen tekintélyes, 280 Newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkezik 3500-es fordulatnál, de a beavatkozás után 270-nel több, 550 Nm jut a hátsó kerekekre 5500-as fordulatnál.
Természetesen ilyen bődületes teljesítmény eléréséhez jócskán át kellett dolgozni az autó motorját. A motor feltöltését egy kompresszorra bízták. A kompresszor maximális töltőnyomása 1 bar. A motorvezérlő elektronikát is átprogramozták, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyagot adhassanak a többletlevegőhöz. A nagyobb teljesítményhez igazodó hajtókarok és dugattyúk kerültek a motorba.
Átdolgozták a hengerfejet és sportosabb vezérműtengelyeket szereltek be.
Oldalanként egy-egy ovális, rozsdamentes acél véggel ellátott sportkipufogót szereltek az autóra, amely igazi, öblös BMW-s hangot biztosít a B500-nak.
Ezzel a motorral az autó 328 km/h maximális sebesség elérésére képes, ami meghaladja a Ferrari F 50 (325 km/h) és a Porsche 911 GT2( 315 km/h) végsebességét is.
A 100 kilométer/órás sebesség eléréséhez is mindössze 4,9 másodpercre van szüksége a B500-nak. Csak azért nem kevesebbre, mert a gumik képtelenek hatékonyabban átvinni a teljesítményt.
Ilyen menetteljesítményhez szükséges megfelelő mértékű lassulás is, ezért a lépcsőshátú BMW nagyteljesítményű fékeket kapott. A széria fék helyét hatdugattyús, Ap Racing versenyfékek vették át, az első féktárcsa átmérője 356 mm.
Komplett sportfutóművet kapott az autó, amely biztosítja a megfelelő tapadást és kanyarstabilitást a Breyton 3-asnak. Koni lengéscsillapítók kerültek a régiek helyére, amelyek versenyszintű felhasználást tesznek lehetővé. Az autó hasmagassága a beszerelt sportrugóknak köszönhetően jelentősen csökkent. Erősebb első és hátsó stabilizátorok vették át a gyáriak helyét, a motortérbe a toronymerevítőt szereltek.
Új külsőt terveztek és készítettek a Breytonnál a B500-nak, amely agresszívabb megjelenést biztosít az autónak. 50 milliméterrel szélesítették ki a karosszériát elöl és hátul, így nagyobb kerekeket tudtak az autóra szerelni. Teljesen új első lökhárítót készítettek a kocsinak, amelyen több új levegőbelépő-nyílást készítettek, több levegőt biztosítva ezáltal a kompresszornak, a fékeknek és hűtőknek.
Új az autó hátsó lökhárítója is, melyen helyet alakítottak ki a BMW-hez készített Breyton sportkipufogónak. Alacsonyabbra nyúló küszöböket és kétkarú, az M3-as BMW visszapillantójára emlékeztető sportos divattükröt szereltek az autóra. A csomagtartófedélen lévő kis szárny csak kismértékben járul hozzá az autó stabilitásához.
A teljesítmény útra vitelében nagy szerep jut a kiszélesített sárvédő alá került elöl 9×19-es Breyton Magic felnin lévő 245/35 R19-es, hátul 10X19-es felnin feszülő 285/30 R19-es Dunlop SP 8000-es gumiknak.
Az autó belső világát is a sportosság jellemzi: alumínium váltógomb, kézifékkar és pedálsor került a B500-ba.
Légzsákos bőr kormánnyal irányítható az autó, melyen helyet kaptak az audiorendszer vezérlőgombjai. Az autóból egyelőre egyetlen darab készült, melyet a hockenheimi versenypálya aszfaltján tesztelnek. A próbák után egyes tuningelemek megjelenhetnek a Breyton kínálatában.