Hartge X5
Teljesen átdolgozta az autó külső megjelenését és motorját a Hartge. 4930 köbcentisre fúrták fel a gyárilag 4.4 literes nyolchengeres motorblokkot. Új, kovácsolt hajtókarok kerültek a régiek helyére, kicserélték a dugattyúkat és a főtengelyt is a nagyobb teljesítmény érdekében. Sportosabb vezérműtengelyeket szereltek a motorba a Hartge mérnökei. Módosították a motorvezérlést, hogy elkerüljék a motor ideges járását és a megfelelő üzemanyag-ellátást biztosítandó.

Az átalakításoknak köszönhetően a szériában 286 lóerős BMW-ből 350 lóerőt sikerült kihozni, amit 5200 fordulatszámnál ad le a motor. 510 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 3550-es főtengelyfordulatnál adja le a V8-as hajtómű. Nem változott a károsanyag-kibocsátás mértéke az átalakítás után sem, az autó továbbra is teljesíti az igen szigorú D4-es normát.

240 km/órás végsebességre képes az autó, ami egy terepjáró felépítményű és 2.2 tonna tömegű autótól szép eredmény. 0-ról 100 km/h-s sebességre 6.5 másodperc alatt sprintel az X5, míg a 200-as jelzést 29.8 másodperc alatt éri el a mutató.

Speciálisan ehhez az autóhoz készítettek egy sportkipufogó rendszert, amely négy darab 90 mm-es, rozsdamentes acélból készült kipufogóvéggel vezeti el az égésterméket. Az átalakításra kétéves, kilométer korlátozás nélküli garanciát vállal a Hartge.

Teljesen átdolgozták az autó külsejét is a német tuningmesterek. Új első lökhárító készítettek az X5 számára, hatalmas, raliautókat idéző levegőbeömlő-nyílásokat vágtak az új spoilerbe, amelyeken keresztül több levegő jut a motorhoz és a fékekhez.

A leszorítóerő növelését szolgálja a lökhárító alsó részénél kialakított, ék alakú rész. Kiegészítő távolsági fényszórókat építettek be a lökhárító felső részébe a nagy tempójú éjszakai vezetés biztonságosabbá tételéért.

Az első lökhárítónál indul ki és végigfut az első és a hátsó sárvédőkön az utólag felszerelt, 4 centiméteres szélesítés. Egybedolgozták a sárvédő szélesítésekkel az új küszöböket, amelyek rendkívül sportos hatást keltenek, de nagyon lerontják az autó terepezési képességeit, bár ezt a változatot nem terepre ajánlják.

Végül a szélesítés a hátsó lökhárítóhoz ér, ahol végigfut a lökhárító aljáig, ahol az utólag felszerelt spoilerajakban végződik. A hátsó szélvédő fölé ragasztott kis tetőspoiler fokozza a sportos megjelenést.

Teljesen új sportfutóművet kapott az X5, amely új lengéscsillapítókból és ültető rugókból, valamint új első és hátsó stabilizátorokból áll. 30 milliméterrel ülteti le az új futómű a karosszériát.

Egy alapos átalakítás nem nélkülözheti a megfelelő felnik kiválasztását sem. A Hartge saját, háromrészes, csavarozott, tízküllős felnijére esett a választás. Előre 9.5×22, míg hátra 10.5×22 colos felniket ajánl a Hartge, melyekre 285/30 R 22-es gumikat húznak.