Csökkenő nyugat-európai haszonjármű-eladások
Az ACEA értékelése szerint az elért szint így is magasnak mondható. A csökkenés oka a mezőgazdaság válsága és a kedvezőtlen gazdasági környezet. Kedvezően alakultak az eladások Franciaországban és Olaszországban, ahol 0.6 illetve 1.3 százalék volt a növekedés. A nagyobb piacok közül Nagy-Britanniában 0.4 százalékos volt az elmaradás, Németországban 3.9, Spanyolországban 4.5% volt a csökkenés.

A kisebb piacok közül Norvégiában 17.4 százalékkal bővültek az eladások, míg Portugáliában 32.2, Dániában 11.2 százalékkal voltak alacsonyabbak a kétezres év első negyedévénél.

3.5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű kishaszonjárművekből 486 921 darabot adtak el, ami 3.9 százalékos csökkenés 2000 első három hónapjához képest. A 3.5 tonna feletti haszonjárművek esetében az általános csökkenés 1.8 százalék volt. Olaszországban hat százalékkal több teherautó talált gazdára, Németországban 4.9 százalékkal kevesebb.

A nehéz teherautók (16 tonna felett) piaca Franciaországot kivéve az Európai Unió (EU) minden tagországában szűkült.

Az ACEA (Association des Constructeurs Européennes – Európai Autógyártók Szövetsége) az EU 15 tagországa mellett Izland, Norvégia és Svájc adatait közli.