Műanyag karosszériájának gyártása csak nagy ráfordítással lett volna megvalósítható. A döntésben szerepet játszhatott az is, hogy a Multipla vegyes fogadtatása óvatosabbá tette a Fiatot a formabontó tömeggyártmányok piacra dobásával.
Az új kisautó formáját az erre kiírt pályázatot megnyerő Bertone stúdió tervezi majd, a Seicento utódjának belsejét a Fiat saját tervezőstúdiója, a Centro Stile alakítja ki. A Fiat következő városi minije négy ajtóval készül majd. Motortéren újdonság lesz a Pandához, a Cinquecentóhoz és a Seicentóhoz képest, hogy dízel erőforrás is rendelhetővé válik.
Az Ecobasic-kel egy kiemelkedő praktikussága és fejlett műszaki megoldásai ellenére is kedvező árú kiskocsival bővülhetett volna a választék.
A Fiathoz kapcsolódó hír, hogy a gyár három százalékkal 90 százalékra emelte tulajdonrészét a Ferrariban. A tranzakció 12.9 millió dollárnak (3.9 milliárd forint) megfelelő lírába került. A részvények fennmaradó 10%-a az alapító Enzo Ferrari leszármazottainak tulajdonában van.