1. gyorsasági: PLATRES-SAITTAS (11,48 Km)
Az első gyorsaságin nem az igazi nagyágyúk mentek a legjobban: a Petter Solberg-Philip Mills páros volt a leggyorsabb Subaru Impreza WRC-vel, a második Kenneth Eriksson-Staffan Parmander kettős lett Hyundai Accent WRC-vel. Richard Burns lett a harmadik (Subaru Impreza), míg a negyedik leggyorsabb a világbajnok finn Marcus Grönholm volt Peugeot 206 WRC-vel.
Al Wahaibi Subaru Impreza WRC elektronikai hiba miatt kigyulladt, így a rendezők lezárták a szakaszt. Egy második „0-ás” felvezető autót is be kellet a rendezőknek állítaniuk, mivel a mezőny második fele a tűz miatt több, mint egy órát állt.
2. gyorsasági: FOINI-KOILINIA (30,29 km)
A Ciprus rali második 30,29 km hosszú gyorsaságiát Marcus Grömholm teljesítette a leggyorsabban.
Nagy meglepetésre a második leggyorsabb Kenneth Eriksson-Staffan Parmander páros lett Hyundai Accent WRC-vel. 11 másodperccel voltak lassabbak, mint a finn páros. A harmadik a Colin McRae-Nicky Grist kettős lett Ford Focus-szal.
Tommi Makinen Mitsubishijének megsérült az első futóműve és a finn 47,5 másodperces hátrányt szedett össze. Harri Rovanpera összetörte a Peugeot 206 WRC futóművét és kiállni kényszerült. „A kanyar belső ívén volt egy szikla azt találtuk el, ami eltörte a felfüggesztést.” – mondta a Svéd Rali győztese.
Alister McRae-nek sem volt szerencséje ezen a napon, három defektet is kapott az éles kövekkel tarkított szakaszon, ami miatt aztán három és fél perces hátrányt gyűjtött be.
3. gyorsasági: SIMOU-STAVROS (35,57 km)
Marcus Grönholm volt ismét a leggyorsabb, őt Richard Burns követte 2.5 másodperccel, a harmadik helyen Kenneth Eriksson ért célba. Ő is mindössze 6,9 másodperccel volt lassabb az élen álló finn pilótától.
Simon Jean-Joseph nagy meglepetésre sok gyári pilótát megelőzve az ötödik legjobb időt autózta a szakaszon, habár ő is egy Peugeot 206 WRC-t kormányoz. Tommi Makinen-Risto Mannisenmaki páros esélye a győzelemre végetért, ugyanis autójukkal egy bal kanyarban lecsúsztak az útról. Bár a Mitsubishi nem tört össze, a meredek sziklafalról nem tudtak az útra visszajutni, így a verseny feladására kényszerültek.
„Olyan volt mintha havon mennénk, egyszerűen csak csúszott az autó” – mondta a baleset után a négyszeres világbajnok Tommi Makinen.
A szakasz mentén támadt hirtelen erdőtűz miatt a rendezők ismét a mezőny leállítására kényszerűltek. Addig
mindössze huszonhét páros tudta teljesíteni a távot.
4. Gyorsasági: SELLADI STAKTOU-PANAGIA (19,29 km)
A Petter Solberg-Philip Mills páros a leggyorsabb időt autózta a negyedik Selladi Staktou-Panagia közötti szakaszon.
Hihetetlen tempót diktált a Norvég fiú, 21 másodperccel volt gyorsabb a második Francois Delecour-Daniel Grataloup párosnál (Ford Focus RS). Továbbra is jó formában van Kenneth Eriksson, aki harmadik leggyorsabbként teljesítette a pályát.
Francois Delecour második helye még talán Petter Solberg első helyénél is nagyobb eredmény, mert Delecur Ford-jának váltójában nem működött minden sebességfokozat.
Grönholm kuplungproblémák miatt csak nehezen tudott elrajtolni, és ha ez még nem lett volna elég, négy kilométerrel a cél előtt még defektet is kapott. Didier Auriol sem volt boldog a szakasz végén, a Peugeot 206 WRC jobb első kerekén defektet kapott és így súlyos másodperceket veszített. A negyedik gyorsasági után a szerviz-parkba való behajtáskor Colin McRae Focus-ának motorja leállt és pilóta nem tudta újraindítani. Szerencséjére szerelők ott voltak, akik a szervizponthoz tolták az autót. „A benzinbefecskendezéssel történt valami” – nyilatkozott McRae, majd hozzá tette: „Még szerencse, hogy itt történt.”
5. Gyorsasági: PRASTIO-PACHNA (11,06 km)
Francois Delecour-Daniel Grataloup kettős teljesítette a leggyorsabban a 11,06 kilométeres távot. A francia versenyzőket két Brit követte: Richard Burns és Colin McRae. Burns 1.6 míg McRae 4.6 másodperccel volt lassabb, mint a Forddal versenyző Delecour. Didier Auriol Peugeot-ja nem működött tökéletesen, a kormányművel adódtak problémái a csapatnak.
Az ötödik szakasz végére, Marcus Grönholm a nap elején begyűjtött előnye 0.4 másodpercre apadt az őt üldöző Richard Burns előtt.
6. Gyorsasági FOINI-KOILINIA (30,29 km)
Francois Delecour-Daniel Grataloup páros Ford Focus RS-el autózta a legjobb időt az első nap utolsó, azaz hatodik gyorsaságián. Ezt a szakaszt már másodszorra teljesítették a párosok, ugyanis már a második szakaszt is itt rendezték. Ezzel az eredményével az összetettben a Francia versenyző feljött a harmadik helyre. Mivel a Finn világbajnok Marcus Grönholm másodikként ért célba és Burns csak a negyedik lett, így holnap az első helyről várhatja a folytatást. A Forddal versenyző Colin McRae lett a harmadik a 30.29 kilométer hosszú szakaszon.
Petter Solberg 500 000 dolláros Subaru Impreza WRC-je porig égett az utolsó gyorsasági szakaszon, csak a csupasz fém maradt meg belőle. Nagyon nagy szerencséje volt a párosnak, hogy el tudta hagyni a kocsit.
Abszolút sorrend a Ciprus Ralin az első nap után:
1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC 2h00’23”
2. Burns-Reid Subaru Impreza WRC + 00’05″7
3. Delecour-Grataloup Ford Focus RS + 00’11″4
4. Mcrae-Grist Ford Focus RS + 00’14″7
5. Loix-Smeets Mitsubishi Carisma Evo + 01’12″1
6. Sainz-Moya Ford Focus RS + 01’25″7
7. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 01’52″0
8. Eriksson-Parmander Hyundai Accent WRC + 02’36″8
9. Arai-Macneall Subaru Impreza WRC + 02’59″4
10. Schwarz-Hiemer Skoda Octavia WRC + 04’00″6
Június másodikán nyolc gyorsasági vár a csapatokra, 105,96 kilométer a gyorsasági szakaszok hossza. A párosokat nagyobb szintkülönbséggel rendelkező igazi hegyi szakaszok várják.