Annak ellenére, hogy Hollandia nem tartozik az autógyártó nemzetek közé, különleges autók készülnek a tulipánok és szélmalmok országában is. A holland autógyártók közül az egyik legnevesebb a Spyker. A cég a huszadik század elején luxusautókat gyártott egészen 1924-es bezárásáig.
Maarten de Bruijn a kilencvenes években egy teljesen egyedi tanulmány sportkocsit épített, ez volt a mai Spyker C8 prototípusa. A gyártáshoz egy tőkeerős társra is szükség volt, akit meg is talált, Victor Müller autógyűjtő és kereskedő személyében.
A fejlesztések megkezdődtek és az új típusnak a Spyker nevet adták, megemlékezve Hollandia talán egyetlen nemzetközileg elismert autógyáráról. Jelenleg kétféle kialakítású modellt gyártanak: a C8 Laviolette nevű kupét és a C8 Spydert, amely egy kétüléses roadster.
Annak ellenére, hogy az autó kézzel készül, a legfejlettebb technológiát vonultatja fel. Teljes egészében kézzel készítik az alumínium alvázszerkezetet, amely nem csak könnyű, de nagyon merev is. Ezáltal nagy a karosszéria csavarodási szilárdsága, így sokkal sportosabban vezethető az autó. Ennek a hálószerű rácsszerkezetnek következménye, hogy igen magasan fut a küszöb felső része, így csak egy kis ajtó került a Spyderre. Elektromos motor nyitja az egyetlen csuklópánt körül előre felbillenő ajtót.
Hagyományos sportkocsi építési elvek érvényesülnek a Spykeren: a motor középre került közvetlenül az ülések mögé és a hátsó kerekeket hajtja. 4.2 literes V8-as motor gondoskodik a megfelelő menetteljesítmények eléréséről, melyet az Auditól szereznek be. Azért esett a német cégre a választás, mert a Spyker tervezői szerint ez a blokk a legkompaktabb kivitelű.
Ez a 40 szelepes erőforrás hajtja az Audi S8-ast is, de a motort a Spykernél tovább erősítették.Első lépcsőben 400 lóerős lett az erőforrás és maximálisan 480 newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkezik. Ez a változat az alap-Spyker, míg második lépcsőfok az erősebb kivitel, amely 450 lóerőt produkál.
A motor mellett azonban a váltó nem az Auditől érkezik a hátsókerék-hajtásos Spykerbe. Hatsebességes kézi kapcsolású sebességváltó került az autóba, felár ellenében azonban kérhet a megrendelő szekvenciális váltót is, ahogy kisebb csúszású kapcsolható differenciálzár is rendelhető. Blokkolásgátló sincs a széria Spyker C8-ban, ez is csak külön megrendelői kívánságra kerül az autóba.
Mindössze kerek 1 tonna az autó önsúlya – köszönhetően a könnyűfém alapanyagok alkalmazásának és az egyszerű felépítésnek -, így az autó menteteljesítményei is figyelemre méltóak. Mindössze 4.5 másodpercre van szüksége a Spyker Spydernek, hogy a 100 km/h-s tempót elérje, végsebessége pedig 300 km/h.
Természetesen ilyen menetteljesítményekhez megfelelő fék is szükségeltetik, ezen a téren sem vall szégyent a Spyker. Elöl 356 milliméteres, belső hűtésű tárcsákat találunk, melyeket 6 dugattyús féknyergek lassítanak. Hátulra 330 mm-es, 4 dugattyús fékek kerültek.
Teljesen sportosra hangolt Koni futómű található az autóban. Kőkemény lengéscsillapítók, rövid rugók és erős stabilizátorok biztosítják a megfelelő útfogást a Spyker Spydernek.
Speciálisan a Spykernek fejlesztett, négy az egybe rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer került az autóra, amely végül oldalanként egy-egy kipufogóvéggel vezeti a kipufogógázt a légkörbe.
Külső megjelenésében is a sportosságot hordozza az autó. Az autó magassága mindössze 8 centivel haladja meg az egy métert. Szinte az utat súrolja az első lökhárító, ezáltal alig jut levegő a kocsi alá. A sérülések elkerülése végett karbon koptatólemez került a lökhárító alá.
Az autó minden pontján találunk levegőbevezető-nyílásokat. Elöl és oldalt a motortérbe és a hűtőkhöz bevezető, míg a hátsó részen és a motorházfedélen (hátul) a kivezető nyílásokat láthatjuk. Ezek hatására folyamatosan friss hideg levegő kerül a motorba.
Diffúzor került az autó hátsó traktusa alá, így növelve a hátsó tengelyre ható leszorító erőt.Erősen döntött kis első szélvédő védi a Spyder két utasát a menetszéltől. Az ülések mögött rozsdamentes acélból készült bukókeretet találunk, mely a térhálós alumínium vázzal összekötve megfelelő biztonságot nyújt. Elöl a két sárvédő között található a Forma 1-ből átvett, 100 literes biztonsági benzintank, melynek betöltőnyílása az első szélvédő előtti lemezen található.
Közös bura alá került a kocsi elején a fényszóró és az irányjelző. Hátul négy kerek lámpát találunk, amelyek egyszerűek és funkcionálisak, de mindamellett rendkívül sportos megjelenésűek. Felárért xenon fényszórókat is lehet a Spykerhez rendelni.
Egyetlen központi csavarral rögzíthetők a Spyder kerekei, ugyanúgy mint a versenysportban. Előre 225/40 R18, hátulra 255/35 R18-as Bridgestone Potenza gumik kerülnek, melyeket OZ könnyűfém felnikre szereltek.
Egyszerű, funkcionális, mégis extravagáns kialakítás jellemzi a Spyker belsejét: króm és alumínium minden mennyiségben. Legfeltűnőbb része az autó belsejének a sebességváltókar speciális megvezetése: az ülések között végigfutó rozsdamentes rúdon helyezték el a váltókart.
Két négypontos biztonsági övvel ellátott versenyülés található a Spyker C8-ban, melyeket a megrendelő által választott színű, legfinomabb Conolly bőrrel vonnak be. Ugyanilyen bevonatot kapott az alumíniumból készült háromküllős sportkormány is. Szénszálas versenyülés is rendelhető az autóba.
Minden vásárló kap egy azonosítószámot a megrendeléskor, mellyel a cég honlapján keresztül figyelheti autójának elkészítését. Unikumnak számít a Spyder elindítása is. Nincsen szükség slusszkulcsra, minden tulajdonos kódkártyát kap autójához. Három méternél közelebb érve az autóhoz, az elektronikus zár vezérlőrendszere érzékeli a kártyát és automatikusan oldja az ajtók zárját, míg az autót elhagyva a berendezés zárja az ajtókat. A speciális elektronikának köszönhetően az autót is csak a kártyával lehet elindítani.
A Spyderbe beülve első lépésként be kell kapcsolnunk a biztonsági övet, e nélkül ugyanis nem indul el az autó. Ezután a repülőgépekhez hasonlatos procedúra következik: hét kapcsolót kell egy más után felkapcsolni, amelyek hatására hét ellenőrzőlámpa gyullad ki, jelezve, hogy az autó tökéletes állapotban van.
Majd szintén a vadászrepülőkből ismert rakétaélesítő kapcsolóval, előbb a fedelet felhajtva majd a kapcsolót bekapcsolva ráadhatjuk a gyújtást. Ezután már csak egyetlen gombot kell megnyomnunk és a motor életre kel.2001-ben tíz Spydert és öt Laviolette-t kíván értékesíteni a cég, 2002-ben pedig 25 darab értékesítése a cél.