Az Euro NCAP nemrégiben elvégzett töréstesztjén a Rover 75-ös kitűnően szerepelt, az oldallégzsákok is jól működtek. Mivel az oldalsó fejlégzsákot nem szériában, hanem csak opcióként kínálja a brit autógyártó, így az ezért a részeredményért adható két pontot nem kapta meg a Rover 75.

A frontális ütközés után az ajtók könnyen nyíltak. Pontlevonást a vezető és utasa mellkasának könnyebb sérülési lehetősége miatt szenvedett a Rover. Az oldalsó töréstesztnél a maximális 16 pontot szerezte meg az autó. A csak oldallégzsákkal ellátott autóknál szokásos „oszlop tesztet”, ahol egy oszlop csapódik az autóba nagy sebességgel, a Rover kérésére elvégezték. Az „oszlop tesztet” is kiválóan teljesítette a brit autó, de az érte kapható két pontot nem kapta meg a Rover, mivel csak opcióként kínálja az életvédelmi oldalsó fejlégzsákot.

Összesen 30 pontot szerzett a Rover 75, ezzel 88 százalékosan teljesített. A Renault Laguna (33 pont), a Saab 9-5 (31 pont) után harmadik helyen szerepel ezzel a Rover 75, az új Audi A4-essel holtversenyben az Euro NCAP törésteszt ranglistáján.