A Honda Stream alacsonyabb kategóriája átlagánál, az 1590 milliméteres teljes magasság nem éri el a Renault Scénicét. Belső magassága meghaladja a nagyobb méretű Honda Shuttle buszlimuzin fejterét. 457 centis teljes hossza alapján az autó a klasszikus egyterűek osztályába sorolható. Alapját az ötajtós Civic meghosszabbított padlólemeze adja.
Egy hétüléses egyterűnél a harmadik üléssor mögött rendszerint kevés hely marad a csomagoknak. A Stream csomagtartója hét személy mellett 158 literes teret nyújt. A hátsó két ülés padlóba hajtásával ez 435 literre növelhető. A középső üléssor eltávolításával 1520 literes maximális teret nyerhetünk. A leghátsó ülések csak egyben hajthatók a padlóba, külön-külön nem. A középső üléssor három egysége az Opel Zafirához hasonlóan sínen eltolható, az üléstámlák lehajthatók. Az első utasülés alatt kihúzható fiók található. A könyöktámaszt lehajtva asztal alakítható ki a középső üléssor szélső ülései között. A 92 százalékban újra felhasználható Stream sík padlólemezt kínál.
A Stream orr-részét az új Civic megoldásait követve alakították ki. Ennek köszönhetően a Stream is kiemelkedően jó eredménnyel szerepelhet az autógyártóktól független Euro NCAP gyalogosvédelmi ütközési tesztjén.
A Stream elöl McPherson rugóstagot kap, elöl-hátul kanyarstabilizátorral és gáztöltésű lengéscsillapítókkal. Közvetlenre áttételezték a kormányzást, ütközéstől ütközésig 2.8-et fordul a volán. 11 méter a Stream fordulókörének átmérője.
Egy 1.7 literes, 125 lóerős soros négyhengeres benzines jelenti az alapmotort. A csak kézi váltóval megvásárolható motor 6300-nál éri el maximális teljesítményét és 4800-nál 154 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát. Kifejezetten rövid a hajtáslánc 4.41-es végáttétele, aminek része van a 11.1 másodperces százra gyorsulásban. A végsebesség 190 kilométer óránként. Más piacokon az ezerhetes motorhoz is választható automata váltó, a hazai importőr ezt a változatot nem forgalmazza. A kisebbik motorral városban 9.9, országúton 6.5, vegyesen pedig 7.7liter a szabványos fogyasztás 100 kilométerre.
A Streamben mutatkozik be a kétliteres, i-VTEC (Variable valve Timing and lift, Electronic Control – elektronikusan változtatható szelepvezérlés) motor. Teljesítménye 156 lóerő 6500-as fordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka 192 Nm négyezres fordulaton. Az i-VTEC rendszer növeli a forgatónyomatékot a fordulatszám-tartomány nagy részében, csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást. A 78 lóerős literteljesítményű erőforrással 205 kilométer/óra a Stream végsebessége kézi váltóval, százra 9.4 másodperc alatt gyorsul. A nagyobbik motor automata váltóval is kapható. Automatával 11.1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra a Stream, legnagyobb sebesség 200 kilométerre csökken óránként. A kétliteres motor teljesíti az igen szigorú, 2004-ben életbe lépő Euro négyes szabványt. Átlagosan 8.6 a kézi váltós kétezres fogyasztása, az automata ennél fél literrel igényel többet 100 kilométerre. A városi fogyasztás 11.3 illetve 12.7 liter, országúton 7 illetve 7.1 liter a kétliteres Stream étvágya.
Az ötfokozatú automata váltó soros kapcsolású (szekvenciális) üzemmódot is kínál. Az automata fokozatait kézzel kapcsolva a motort a leszabályozásig húzathatjuk, ami 7000-es percenkénti fordulat elérését jelenti. A kétutcás váltókulisszában fölkapcsoláshoz előre, visszaváltáshoz pedig hátra kell pöccinteni a kart.
Mind a négy kerékhez 282 mm átmérőjű tárcsaféket szerel a Honda, széria az elektronikus fékerőszabályzó és a fékasszisztens. Utóbbi vészfékezéskor a legrövidebb fékút elérését teszi lehetővé, mert a gyengén nyomott fékpedál ellenére a teljes fékerőt a fékekre ereszti. A Stream önsúlya 1373 kilogramm és 1440 kiló között van motorváltozattól, felszereltségtől és sebességváltótól függően.
Új autó adatbázisunkban megtalálhatja a Honda Stream felszereltségét és árait:
Honda Stream 1.7 LS
Honda Stream 2.0 ES
Honda Stream 2.0 ES Automata